۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۳۰۰۲۶۵
کارشناس رسانه تبیین کرد؛

بررسی آثار و پیامدهای تماشای شبکه‌های ماهواره‌ای/ تغییر از مد لباس تا نوع روابط اجتماعی هدف ماهواره‌ها است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس رسانه با اشاره به استفاده ابزاری غرب از شبکه‌های ماهواره‌ای در راستای فروپاشی جامعه ایران از دورن، گفت: فیلم‌ها و برنامه‌های سرگرم کننده‌ای که از ماهواره ها پخش می‌شود به دنبال تغییر علایق و ارزش‌ها جوامع هستند.
شبکه هاي ماهواره اي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمدعلی قیصریان ظهر امروز در نشست بصیرتی سواد رسانه‌ای در مدرسه علمیه خواهران سید الشهدا(ع) اصفهان با اشاره به سفر مستند ساز شبکه بی‌بی‌سی در سال 86 به ایران، گفت: این مستند ساز طی سفر خود از شمال به جنـوب تهـران سفر چنـد روزه ای را شروع کـرده و شکاف بیـن مـردم را در اجتماع بیـان می کند و فیلمی اجتماعی، فرهنگی می سازد.

 

حجت الاسلام قیصریان در ادامه با بیان این‌که مستندساز بی‌بی‌سی در این فیلم می‌گوید حاکمیت ایران با بی حجابی و با روابط زن و مرد مردم مخالف است افزود: اما مستندساز وقتی وارد خانواده ایرانی می شود می‌بیند که مادر مورد احترام است، مادر نقش کلیدی در خانه دارد و همه کارهای داخل خانه و فرزنـدان و اعتقـاد فرزندان را هدایت می کند و خانـواده ایـرانی را مستحکم نشان می دهد.

 

کارشناس رسانه خاطرنشان کرد: در راهبردهای استراتژیک مجلس سنای آمریکا آمده برای ایجاد دگرگونی ها در ایران استفاده از تاکتیک لازم نیست بلکه ماهـواره برای نابـودی آن از درون کفـایت می کند، همچنین در برنامه‌های راهبردی مجلس فرانسه ذکر شده نبرد علیه مسلمانان فایده ای ندارد، کشور اسلامی را باید با ترویج فساد ویران کرد.

 

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: آمـریکا 36 میلیـون دلار صرف شبکه تلویزیونـی فارسی زبان تحت عنـوان حمایت از دموکراسی ایـران کرده که از بودجه رسمی آنان می باشـد، متأسفانه بیش از نیمی از مـردم شهرما از ماهواره استفاده می کنند، تنها راه مصون ماندن از این آسیب‌ها داشتن بصیرت است.

 

حجت الاسلام قیصریان پیرامون آثار و پیامدهای استفاده از ماهــواره اظهار کرد: فیلـم ها و برنامـه های سرگـرم کننده‌ای که از ماهواره پخش می‌شود رفتـارهای اجتمـاعی، علایق و ارزش های جوامع گوناگون را متأثر خواهد کرد و از مدل لباس پوشیدن و آرایش زنان و مردان تا نحوه ارتباط آنها و تنظیم روابط اجتماعی را متحول خواهد ساخت.

 

وی در مورد تاریخچه ماهـواره گفت: نخستیـن ماهـواره در 1957 از سوی شـوروی و دومیـن سال 58 توسط آمریکا راه اندازی شد، تعداد شبکه‌های ماهواره ای‌ قابل دریافت 18000 شبکه است که 2000 شبکه با دیش های معمولی در ایران با کیفیت بـالا استفاده می شود، شبکه اختصاصی موسیقی 380 شبکه، شبکه حوزه کودک و نوجوان 250 شبکه، 23 شبکه سرگرمی، 11 شبکه فیلم و سریال می باشد.

 

کارشناس رسانه با اشاره به تأثیر برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای بر روی نسل جوان ابراز کرد: خانواده مجـردی در جامعـه تبدیل به یک معـزل شده است، دختـران و پسـران به سنینی که می رسنـد، می خواهنـد جدا زندگی کنند و به ازدواج سفید روی می‌آورند، وقاحت به جایی رسیده که رسمـا برای همخواب آگهی می دهند، فرق هم نمی کند هم جنس باشد یا خیر.

 

حجت الاسلام قیصریان خاطر نشان کرد: تمام کارتون‌هایی که از همین شبکه پویا پخش می شود رابطه بین دختر و پسر و دوستی بین آنها را نشان می‌دهد و خانواده آنجـا معنایی ندارد، مثلا پینوکیوی زمان قبل بدترین کارش دروغ گویی بود که به واسطـه آن دماغش بزرگ می شد در حالیکه پینوکیوی جدید دوست دختری دارد که باید بین والدین و با او بودن یکی را انتخاب کند که در آخر دوست دختر را ترجیح داده و خانواده را ترک می کند.

 

استاد حوزه و دانشگاه بلوغ زودرس را یکی از آثار شوم مخاطب شبکه‌های ماهواره‌ای بودن ذکر کرد و گفت: رسانـه ‌ها همیشه به دنبال اعتمادسازی هستند، اینها موقع نمـاز، اذان پخش می کنند با ذکـر اشهـد أن علی ولی الله، موقع شهادت تسلیت می‌گوینـد و اذکـار و مداحی پخش می کنند، در ماه مبارک رمضان از شبکه فارسی وان دعای ربنا پخش می کنند، همه این کارها برای اینست که افراد را برای برنامه های خود حفظ کنند./1304/202/ب1

ارسال نظرات