۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۳۰۰۴۵۰
حجت الاسلام شکوری:

راه حل‌های ایران در مسائل منطقه اصولی، محکم و جهان پسند است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: مقام معظم رهبری در سخنانی قاطع، اصولی و منطقی مواضع جمهوری اسلامی را در جهت حل بحران های منطقه بیان و تأکید فرمودند هیچ کشور خارجی حق تصمیم گیری در ارتباط با امورات داخلی کشورها را ندارند.
امام جمعه خوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری، عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی در خطبه های این هفته نماز جمعه خوی با اشاره به مواضع مقام معظم رهبری در ملاقات با وزیر امور خارجه، سفرا و کارداران جمهوری اسلامی در زمینه کشورهای منطقه از قبیل فلسطین، سوریه، عراق، یمن و بحرین اظهار داشت: مقام معظم رهبری در این سخنان قاطع، اصولی و منطقی مواضع جمهوری اسلامی را در جهت حل بحران های منطقه بیان فرمودند که در نهایت در همه کشورها باید خود مردم تکلیف خویش را تعیین کنند و هیچ کشور خارجی حق تصمیم گیری در ارتباط با امورات داخلی کشورها را ندارند.

 

تقسیم عراق توطئه عربستان و آمریکاست 

خطیب جمعه خوی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دشمنان می خواهند عراق را به مناطق عرب شیعه، عرب سنی و کرد تقسیم کنند، اظهار داشت: وحدت سرزمینی و تمامیت ارضی عراق و مرجع بودن آراء مردم از جمله اصول راه حل ایران در مورد عراق است و این تقسیم بندی توطئه عربستان و آمریکاست.

 

 

حمایت آمریکا از اسرائیل و تروریست ها عامل اصلی ناامنی های منطقه

حجت الاسلام شکوری با ارائه تحلیلی جامع در زمینه مواضع و فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری اذعان کرد: در یک جمع بندی کلی می توان گفت همه مشکلاتی که در کشورهای خاورمیانه از قبیل عراق، سوریه، بحرین، یمن، لبنان و فلسطین وجود دارد  و هر روز شاهد قتل عام تعداد زیاد از برادران دینی هستیم در اثر حمایت های آمریکا از رژیم صهیونیستی و تروریست های تکفیری است.

 

جنگ جهانی اول محصول هواپرستی غربیان و اروپائیان بود

حجت الاسلام شکوری با اشاره به 20 آبان مصادف با 11 نوامبر، روز پایان جنگ جهانی اول در سال 1918، اظهار داشت: این جنگ خانمانسوز را هواپرستی و توسعه طلبی غربیان و اروپاییان به وجود آورد که در قالب دو جبهه متخاصم یعنی متحدین و متفقین کل جهان را به آتش کشیدند و در نهایت متجاوز از 9 میلیون نفر کشته ،20 میلیون نفر مجروح و میلیارد ها خسارت بر جهانیان تحمیل کردند.

 

وی ادامه داد: در عین حال که ایران در این جنگ اعلان بی طرفی کرده بود ولی از سه جهت مورد اشغال کشورهای متجاوز انگلیس، عثمانی و روسیه تزاری قرار گرفت که از جمله آثار شوم این اشغال قحطی بود که بین 8 الی 10 میلیون نفر از جمعیت 20 میلیون نفری ایران در اثر بیماری و سوءتغذیه از بین رفتند.

 

برای کیفیت بخشی به فرآورده های داخلی فرهنگ سازی لازم است

حجت الاسلام شکوری در نماز جمعه این هفته خوی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوی گفت: امام صادق(ع) به یکی از اصحاب خود می فرماید تو را به پروای از خدا، ورع و سخت کوشی سفارش می کنم و بدان که سخت کوشی بدون ورع سودی نخواهد داشت.

 

وی در ادامه با اشاره به 18 آبان که بنام روز کیفیت نامگذاری شده است، افزود: کیفیت بخشی به کارها و بالا بردن سطح تولیدات و فرآورده ها از توصیه های مؤکد دین مقدس اسلام است.

 

وی اضافه کرد: از مفاد روایات متعدد بر چند موضوع مهم از قبیل توجه به کیفیت به جای سرعت در کار، دارا بودن بر تخصص در کار، رعایت کردن امانت داری، جلب نظر مشتریان، توجه داشتن به کیفیت، کار هر روز را همان روز انجام دادن تأکید شده است.

 

حجت الاسلام شکوری ادامه داد: برای اینکه آحاد جامعه در زمینه کیفیت به رسالت های خود عمل کنند یک فرهنگ سازی عمومی و گسترده لازم است که با توجه به وضعیت و شرایط موجود جهان و منطقه بتوانیم کشور خود را سربلند نگه بداریم.

 

بازسازی اندیشه دینی رسالت امام زین العابدین پس از عاشورا

خطیب جمعه خوی با اشاره به 25 محرم که روز شهادت امام زین العابدین(ع) بنا به قول مرحوم شیخ طوسی و شیخ مفید، گفت: آن بزرگوار پس از حماسه عاشورا بقیه عمر 34 ساله خود را در مدینه سپری فرمود.

 

وی افزود: امام زین العابدین در این دوران به دلیل کنترل از سوی خلفا از اقدامات سیاسی و مقابله با خلفای جور بنی امیه دوری کرده و تلاش می کرد در چنین شرایط حساس و بحرانی اساس تشیع که در معرض نابودی بود، حفظ کند.

 

حجت الاسلام شکوری تصریح کرد: امام زین العابدین(ع) عبور دادن شیعیان از سختی ها و بحران ها و بازسازی اندیشه دینی مسلمانان را مهم ترین رسالت خود می دانست./936/202/ب1 

ارسال نظرات