۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۳۰۰۴۸۵
امام جمعه موقت بوشهر:

شعار مرگ بر آمریکا همیشگی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت بوشهر گفت: شعار مرگ بر آمریکا به عنوان یک شعار حقیقی و اصولی انقلاب ایران است و برای همیشه استمرار دارد.
حجت الاسلام حسين دشتي ، امام جمعه موقت بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر حجت الاسلام حسین دشتی امام جمعه موقت بوشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته در بیان خطبه ای از امیرالمومنان علی(ع) در نهج البلاغه گفت: مردم به دنبال معاد و آخرت خود باشید که عمر پایان می پذیرد و شما کسانی هستید که در راه مانده اید و این خانه متعلق به شما نیست و رحلت در پیش است و باید زاد و توشه برای آخرت خود آماده کنید.


وی در بخشی از خطبه های خود به اهمیت بازار اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: بازارداری افزون بر ارزش مادی، اجر معنوی هم دارد و آن معیار اسلامی بودن است که باید به آن اهمیت داد.


حجت الاسلام دشتی گفت: معیار بازار اسلامی، ملاک حلال و حرام بودن آن است که در حکم شرع باید رعایت شود، از این رو حکم بازار مسلمانان با بازارهای دیگر بر حلال بودن آن است، و اگر مسائل شرعی در آن رعایت نشود حکم بازار اسلامی را ندارد.


وی افزود: مبانی دینی و معارف اسلامی ما تاکید دارند که بازار اسلامی طبق موازین شرعی کسب و کار باشد و حقوق مسلمانان در آن رعایت شود، از این رو در اقتصاد دینی، اصلاح موازین شرعی، اصلاح جامعه را در پی خواهد داشت.


حجت الاسلام دشتی در خطبه های دوم نمازجمعه بوشهر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: ابتدا باید گفت، اگر هر انسان با بصیرت بخواهد در مسیر حق و در راه مستقیم قدم بردارد به بیانات رهبر معظم انقلاب توجه کند.


امام جمعه موقت بوشهر در بخش دیگری از خطبه ها به دیدار رهبر معظم انقلاب با وزرا و کارکنان وزارت امور خارجه ایران اشاره کرد و اظهار داشت: در سیاسیت خارجی انقلاب ارزش ها و اصولی است که این اصول در آمدن یک ملت و رفتن ملت دیگر تغییر نمی کند و از بزرگان دینی و امام(ره) و شهدای انقلاب به دست ما رسیده است.


حجت الاسلام دشتی با بیان اینکه سیاست ایران یک سیاست داخلی است، خاطرنشان کرد: طبق بیانات مقام معظم رهبری، سیاست ایران، سیاست حمایت از مستضعفان جهان است، ما اهمیتی به استکبار و استعمار قائل نیستیم و آنچه برای ما جنبه حیاتی دارد استقلال کشورمان است.


وی افزود: کسانی که در سیاست خارجی قدم می زنند، با تاکتیک ها و نقشه های خود در نشست ها و برخاست ها و می خواهند با خارج مذاکره کنند بدانند اینها سیاستها و اصول انقلاب را برهم نمی زند با این روشها مبنای انقلاب را نمی توانند تغییر دهند و با تغییر دولت فکر کنند سیاست و اصول انقلاب تغییر یافته است.

 

امام جمعه موقت بوشهر در ادامه بیان داشت: مذاکره با آمریکا ممنوع است و دلیل آن هم منشأ نفوذ دشمن و استحاله کشور و از بین برنده ارزشهای انقلابی ما است؛ از این رو تاکید مقام معظم رهبری این است که سیاستمداران کشورمان هوشیار باشند و نتیجه ارتباط بیش از حد برقرار کردن منشأ خطر خواهد بود.


حجت الاسلام دشتی در ادامه به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانش آموزان و دانشجویان و روز مبارزه با استعمار جهانی اشاره کرد و اظهار داشت: اصل مبارزه با استکبار را اصل قوی انقلاب بدانید همانگونه که در آیات و روایات و سیره ائمه اطهار(ع) و امام حسین(ع) آمده است که در مقابل استکبار و طاغوت باید ایستاد و مبارزه کرد و تاریخ مشروطیت آن را نشان داده است.


خطیب جمعه بوشهر در ادامه بیان داشت: استکبار و خود آمریکا هیچ گاه برای دلسوزی به ملتها مذاکره نکرده است، کسانی که خوش خیال شدند و با آمریکا ارتباط برقرار کردند ضربه خوردند، تاریخ 30 ساله ما این را نشان داده است؛ اما اکنون برخی مسؤولان با خوش خیالی و با داشتن مدارک علمی با شعارهای استکبارستیزی و شعار مرگ بر آمریکا مقابله می کنند.


وی افزود: شعار مرگ بر آمریکا به عنوان یک شعار حقیقی و اصولی انقلاب ایران است و تا همیشه استمرار دارد.


حجت الاسلام دشتی از کشف مواضع نفوذی دشمن در داخل از سوی شبکه اطلاعات و امنیت کشور خبر داد و اظهار داشت: آمریکا وقتی با تحریم ها و جنگ نتوانست با برنامه ریزی تنها راه موثر را طراحی می کنند تا بتوانند از درون محتوای این نظام را تغییر دهند.


امام جمعه موقت بوشهر گفت: آنها در پی نفوذ در جوانان هستند و بی حجابی ها و مارک هایی که عرضه می کنند، نشان از تلاش دشمن برای نفوذ است، تا بتوانند ذهنیت پاک جوانان را از بین ببرند.


وی افزود: آنها می خواهند با سقوط اقتصادی و ورود انواع کالاهای خارجی به کشور فرهنگ غربی را ترویج کنند و در این زمینه باید مدیران اجرایی کنترل و توجه داشته باشند و با هوشیاری بیشتر به حضور غربیها در کشور و در پسابرجام، توجه داشته باشند./833/202/ب1

ارسال نظرات