۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۳۰۰۵۱۳
استاد حوزه علمیه قم:

اختلاط زن و مرد آرامش روانی جامعه را سلب می‌کند

خبرگزاری رسا ـ خانم الهی با بیان اینکه ضرورت تنها جواز حضور در اجتماع است، گفت: زنانی که در معرض اختلاط با مردان نامحرم هستند از آرامش روانی و تمرکز کمتری برخوردار هستند و بالعکس مردانی که در کنار زنان کار می‌کنند و با آن‌ها مخلوط هستند نمی‌توانند وظایف خود را به درستی انجام دهند و در زندگی زناشویی و خانوادگی خود دچار مشکل می‌شوند.
حجاب و عفاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم الهی شامگاه امروز در رواق حضرت خدیجه (س) حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان اینکه الگوی حضرت زینب(س) در حجاب، عفاف و پوشش مادر بزرگوارشان حضرت زهرا(س) هستند و همانطور که هیچ مردی در مدینه  هیچ وقت نتوانست چهره و حتی هیبت حضرت زهرا(س) را ببیند، چنان که حضرت زینب(س) نیز این گونه بودند.

 

وی افزود: حضرت زینب(س) تربیت یافته حضرت زهرا(س) بودند که همواره به حضرت رسول(ص) می‌فرمودند هیچ چیز برای زن بهتر از این نیست که هیچ مردی او را نبیند و او نیز هیچ مردی را نبیند.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: محور زندگی حضرت زینب(س) هم براساس همین سیره تربیتی مادرشان بود اما در جایی که تکلیف اقتضا کرد در کاروان اسارت و در مجلس ابن زیاد و یزید چنان کوبنده به بیان حقایق پرداختند که همه تصور کردند گویی حضرت امیر(ع) زنده شده و بر منبر خطبه می خواند.

 

خانم الهی با بیان اینکه حضرت زینب(س) بهترین الگو برای دختران جوان و زنان در جامعه بشری هستند، گفت: اگر ما می‌خواهیم خود را شیعه و رهرو امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) بدانیم باید مانند ایشان تا جایی که ضرورت ایجاب نکرده از هم کلام شدن با مردان نامحرم پرهیز کنیم.

 

وی تصریح کرد: در شأن دختر جوان و مسلمان نیست که با هر مردی وارد گفت‌وگوشود زیرا هیچ روشی وجود ندارد تا انسان بداند در قلب طرف مقابل او چه می‌گذرد و چه بسیار مردان مریضی هستند که با یک گفت‌وگو به فکر نقشه های شوم و شیطانی می‌افتند که متأسفانه امروز آمارهایی که در این زمینه وجود دارد بسیار تکان دهنده است.

 

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: اگر به دنبال امنیت برای دختران خود بوده و می‌خواهیم پسرانمان دچار فساد اخلاقی نشده و در امنیت فکری باشند باید از اختلاط آن‌ها با دختران و زنان نامحرم چه در محیط خانه و چه در محیط خارج از خانه خودداری کنیم و اجازه ندهیم میان زنان و مردان نامحرم اختلاط ایجاد شود زیرا اختلاط زنان و مردان نامحرم بنای تمدن انسانی را تخریب می کند.

 

خانم الهی اظهار کرد: در جامعه کنونی که شرایط برای بانوان فراهم است لزومی ندارد که دختران با روی آوردن به مشاغل مردانه با مردان نامحرم اختلاط داشته باشند زیرا خوشبختانه پیشرفت تکنولوژی به جایی رسیده که زنان بدون هیچ گونه اختلاطی با مردان می‌توانند به تحصیل و کار در خانه پرداخته و ضمن رسیدگی به امور خانه به کار و تحصیل پرداخته و در آرامش و امنیت زندگی کنند.

 

وی یادآور شد: زنانی که در معرض اختلاط با مردان نامحرم هستند از آرامش روانی و تمرکز کمتری برخوردار هستند و بالعکس مردانی که در کنار زنان کار می‌کنند و با آن‌ها مخلوط هستند نمی‌توانند وظایف خود را به درستی انجام دهند و در زندگی زناشویی و خانوادگی خود دچار مشکل می‌شوند بنابراین راهکار افزایش کارایی و تولید علم در یک نظام اسلامی جلوگیری از اختلاط مردان و زنان و فراهم کردن بستر فعالیت جدا و بدون آسیب این دو قشر است./968/پ202/ف2

ارسال نظرات