۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۳۰۰۵۵۹

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری اربعین قاریان مهاجر الی الله در قم، اعزام ۱۲۵۰ مبلغ در ماه محرم به مناطق مختلف استان قزوین، فعالیت ۱۰۷ هیأت مذهبی در دهه اول محرم در شهرستان اردکان، برگزاری ۶۰ مراسم شبیه خوانی و تعزیه خوانی به مناسبت دهه اول محرم در شهرستان تاکستان، رشد ۳۰ درصدی اعزام مبلغ درشوسف
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، این مراسم روز سه شنبه از سوی اتحادیه موسسات قرآنی و دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در این مراسم تصریح کرد که فاجعه منا از دو بعد عاطفی - معنوی و سیاسی - مدیریتی قابل بررسی است.

 

وی با اشاره به آیه 100 سوره نساء، جانباختگان فاجعه منا را مهاجران الی الله توصیف کرد و افزود: افرادی که در این فاجعه به سوی خدا پر کشیدند، ضیوف الرحمان بودند و میزبان آنها خداوند بود.

 

قرائت قران توسط یکی از قاریان بین المللی، مداحی حسن باقری و پخش کلیپ از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

 

اعزام 1250 مبلغ در ماه محرم به مناطق مختلف استان قزوین

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین   افزود: تشریح مفاهیم و آموزه های درخشان نهضت عاشورا، تبیین منویات مقام معظم رهبری، ترویج و تبلیغ اصولی و به دور از هر گونه بزرگ نمایی و مقابله با خرافات و بدعت های مطرح شده در عزاداری های ماه محرم،رکن اصلی برنامه‌های مبلغین اعزامی ماه محرم را تشکیل می دهد.

 

حجت‌الاسلام علی نعمت الهی مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین افزود: در راستای تحقق اهداف ذکر شده، 1250مبلغ در ماه محرم به مناطق مختلف استان قزوین اعزام شدند.

 

وی اظهار داشت: این مبلغین شامل مبلغین بومی استان و اعزامی از دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم و طرح هجرت هستند که در دهه اول محرم امسال به مناطق مختلف شهری و روستایی استان اعزام شدند.

 

فعالیت 107 هیأت مذهبی در دهه اول محرم در شهرستان اردکان

 

بنا به اعلام شورای هیئات مذهبی اردکان این هیئات در ایام محرم و صفر با برگزاری مراسم سوگواری و راه اندازی دسته های سینه و زنجیر زنی، به عزاداری شهدای کربلا پرداختند.

سخنرانی و قرائت زیارت عاشورا، را از دیگربرنامه های هیئات مذهبی اردکان در ایام محرم وصفر می باشد.

 

گفتنی است امامان جماعت و روحانیون اعزامی از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان، در این مراسم پیام قیام عاشورا و حوادث کربلا را برای مردم تبیین می‌کنند.

 

برگزاری 60 مراسم شبیه خوانی و تعزیه خوانی به مناسبت دهه اول محرم در شهرستان تاکستان

 

حجت‌الاسلام مرتضی کریمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی تاکستان در گفتگویی با اعلام این خبر اظهار داشت: همزمان با دهه اول محرم بیش از 60 مراسم شبیه خوانی و تعزیه خوانی در مناطق شهری و روستایی این شهرستان برگزار شد.

 

وی افزود: مراسم شبیه خوانی و تعزیه خوانی حسینی با حضور اقشار مختلف مردم در نقاط مختلف شهری و روستایی این شهرستان برگزار شد و گروه های تعزیه خوان اهل بیت(ع)، حماسه عاشور را به تصویر کشیدند و حاضران خواسته های معنوی خود را با زبان اشک جاری ساختند.

 

این مسئول  همچنین اضافه کرد: این مراسم به منظور بیان مظلومیت های اهل بیت(ع) و به‌ویژه حضرت سیدالشهداء(ع) و تبین نقش امامت و ولایت با حضور اقشار مختلف مردم در مناطق شهری و روستایی برگزار شد.

 

کریمی در ادامه، تعزیه را یکی از پدیده‌های قدیمی و فرهنگی عنوان کرد که عموما با شعائر مقدس دینی و اساطیری پیوندی عمیق یافته و با مایه گرفتن از اسطوره‌های ایرانی در رفتار و مناسک کهن ما ریشه دوانیده است.

 

رشد 30 درصدی اعزام مبلغ درشوسف

 

حسن مودی کارشناس تبلیغات اسلامی شوسف با بیان این خبر گفت: دردهه محرم امسال تعداد 53/نفرروحانی، به روستاها ومناطق محروم شوسف اعزام شدند.

 

مودی هدف از اعزام مبلغ به روستاها و مناطق محروم را بیان مسائل شرعی، اقامه نمازهای جماعت در سه نوبت، آموزش قرآن کریم و تفسیر، عقاید و احکام دانست.

 

وی تصریح کرد: مردم ولایت‌مدار بخش شوسف  آنچنان دوستدار دین مبین اسلام و اهل بیت عصمت وطهارت(ع) هستند که درمیزبانی از مبلغین به‌عنوان مروجین اسلام با همدیگر رقابت می‌کنند./1325/پ303/ف2

 

منبع: روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات