۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۳۰۰۵۸۴
مدیر دفتر تدوین متون درسی حوزه‌های علمیه:

مهم‌ترین ضربه‌ نفوذ فرهنگی دشمن کاهش حساسیت جامعه نسبت به گناه است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام جزایری با اشاره به پروژه جدید نفوذ دشمن بعد از تحریم گفت: مهم‌ترین ضربه‌ ناشی از نفوذ فرهنگی دشمنان، کاهش حساسیت جامعه نسبت به گناه است که در دین اسلام برای جلوگیری از اشاعه گناهان، توصیه و تأکید فراوان به امر به معروف و نهی از منکر شده است.
حجت‌الاسلام سيدحميد جزايري

حجت‌الاسلام سیدحمید جزایری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به پروژه جدید نفوذ دشمن بعد از تحریم اظهار داشت: دشمنان اسلام از دیرباز هنگامی که دیدند محاصره‌های نظامی و اقتصادی، ضربه‌ای به اسلام وارد نمی‌کند، بلکه سبب تقویت ایمان مسلمانان می‌شود؛ تدبیر ضربه فرهنگی، نفوذ در جامعه و کاهش حساسیت نسبت به ارزش‌های دینی را در دست اقدام قرار دادند که متأسفانه در برخی از نسل‌ها نیز موفق بوده‌اند.

 

وی افزود: در نظام جمهوری اسلامی ایران با ایثارگری شهیدان، مجاهدت‌های امام خمینی(ره)، تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب و مواضع روشنگرانه روحانیت؛ خوشبختانه دشمنان در بُعد اقتصادی و نظامی با شکست مواجه شده است.

 

مدیر دفتر تدوین متون درسی حوزه‌های علمیه ابراز داشت: دشمنان به ویژه شیطان بزرگ یعنی آمریکا به طور طبیعی درصدد برآمدند، تا با تخریب از درون، عاملی برای سستی در مبانی فکری و دینی مردم و به ویژه نسل جوان ایجاد کنند.

 

حجت‌الاسلام جزایری یادآور شد: دشمن با اهانت به پیامبراکرم(ص)، زیر سؤال بردن مقدسات، ارزش‌های دینی و انقلابی و گاهی نیز در قالب برهنگی و القائات منفی در این جهت سعی می‌کند، از حساسیت‌ مردم نسبت به ارزش‌های مقدس و دینی بکاهد.

 

وی با اشاره به هنجارشکنی برخی از بازیگران گفت: امروز برخی از افراد نادان، خود را در معرض کشف حجاب یا فسادهای دیگر قرار داده‌اند که این کارها نشان از ضعف، سستی و کاهلی آنها است، اما از طرف دیگر باید مسؤولان و مدیران به این امر توجه جدی داشته باشند.

 

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی(ص) تصریح کرد: مهم‌ترین ضربه‌ ناشی از نفوذ فرهنگی دشمنان، کاهش حساسیت جامعه نسبت به گناه است که در دین اسلام برای جلوگیری از اشاعه گناهان، توصیه و تأکید فراوان به امر به معروف و نهی از منکر شده است.

 

حجت‌الاسلام جزایری گفت: وظیفه مدیران و مسؤولان این است که در این گونه موارد تلاش کنند با تبیین صحیح ارزش‌های دینی، پرهیز دادن جامعه از انحراف به واسطه برخوردهای قانونی و جدی، با معضلاتی همچون بی‌حجابی مقابله کنند./908/ت302/ف

ارسال نظرات