۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۳۰۰۵۹۳
رییس سابق شورای سیاست گذاری ائمه جمعه قزوین:

صحیفه سجادیه یک دایرة المعارف کامل از آموزه‌های شیعی است

خبرگزاری رسا ـ رییس سابق شورای سیاست گذاری ائمه جمعه قزوین گفت: امام سجاد(ع) به خاطر خفقان موجود نمی‌توانستند به صورت علنی به تبلیغ اسلام بپردازند و در قالب دعا و نیایش مردم را با اوضاع سیاسی و اجتماعی جامعه آشنا می‌کردند و با دعا مخالفت خود را به بنی امیه نشان می‌دادند.
حجت الاسلام محمد تقي بهبودي

حجت الاسلام محمد تقی بهبودی رییس سابق شورای سیاست گذاری ائمه جمعه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به دعاها و عبادتهای بسیاری که امام سجاد(ع) انجام می‌دادند بیان کرد: عبادت در درگاه خداوند تعالی سبب شد لقب سیدالساجدین به ایشان بدهند.

 

وی در ادامه افزود: امام زین العابدین(ع) به قدری به دعا و عبادت می‌پرداختند که اطرافیان نگران سلامتی ایشان می‌شدند و حضرت زینب(س) بارها با امام صحبت کردند.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این‌که حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) موثرترین نقش را در قیام سیدالشهدا ایفا کردند خاطر نشان کرد: بعد از شهادت امام حسین(ع) مسئولیت اداره و رهبری کاروان اهل بیت(ع) بر عهده امام سجاد(ع) بود و ایشان تا شام زیاد ظهور و بروز نکردند چون اگر این‌گونه بود دشمن ایشان را به شهادت می‌رساندند.

 

این کارشناس حوزوی اضافه کرد: امام زین العابدین با ایراد خطبه‌ای در شام انقلابی بر پا کردند و وضعیت را به نفع اهل بیت(ع) و قیام اباعبدالله(ع) تغییر دادند.

 

امام سجاد(ع) با دعا از اسلام حمایت کردند

رییس سابق شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با بیان این‌که امام سجاد(ع) با دعا از اسلام حمایت کردند گفت: زمان امامت امام سجاد(ع) خفقان بسیار زیاد بود و ایشان نمی‌توانستند مبارزه نظامی با دشمن داشته باشند و با دعا معارف، معارف و آموزه‌های اسلامی و دینی را منتشر می‌کردند.

 

حجت الاسلام بهبودی بیان کرد: امام سجاد(ع) به خاطر خفقان موجود نمی‌توانستند به صورت علنی به تبلیغ اسلام بپردازند و در قالب دعا و نیایش مردم را با اوضاع سیاسی و اجتماعی جامعه آشنا می‌کردند و با دعا مخالفت خود را به بنی امیه نشان می‌دادند.

 

صحیفه سجادیه یک دایرة المعارف کامل از آموزه‌های شیعی است

وی صحیفه سجادیه را یک دایرة المعارف کامل از آموزه‌های شیعی دانست و تاکید کرد: ما باید با مطالعه از صحیفه سجادیه حمایت کنیم و خوشبختانه امروز رسانه‌ها و صدا و سیما به درستی وظایف خود را انجام داده‌اند اما تا رسیدن تا نقطه مطلوب فاصله زیاد است.

 

استاد حوزه علمیه در پایان گفت: مبلغین و علمای ما باید در منبرها، خطبه‌های اول نمازهای جمعه و در دانشگاهها و مراکز دولتی به بیان دعاهای صحیفه سجادیه بپردازند و از ایام فاطمیه برای تبیین این دعاها استفاده کنند و برای رسیدن به نقطه مطلوب همه سازمان‌ها بیاد تلاش مضاعف داشته باشند./838/302/ب3

ارسال نظرات