۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۳۰۰۶۷۷

اعلام همبستگی گروه‌های فلسطینی با شبکه لبنانی المیادین

خبرگزاری رسا ـ پس از تهدید «عرب‌ست» مبنی بر تحرکاتی برای توقف پخش شبکه «المیادین»، نمایندگان گروه‌های مختلف فلسطینی در اظهاراتی جداگانه ضمن محکوم کردن این اقدام، با شبکه مذکور اعلام همبستگی کردند.
شبکه الميادين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شرکت ماهواره‌ای و سعودی "عرب ست" اخیرا به منظور متوقف ساختن فعالیت شبکه خبری المیادین در لبنان، مقامات بیروت را به فسخ قرار داد دوجانبه و انتقال ایستگاه پخش این شرکت از منطقه "جوره البلوط" به اردن تهدید کرد. در همین راستا گروه‌های مختلف مقاومت فلسطینی به صورت همزمان و به دلیل پوشش همیشگی تعرض‌های رژیم صهیونیستی از سوی «المیادین» با این شبکه اعلام همبستگی کردند.

 

أبو عماد الرفاعی، از اعضای ارشد جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد: آنچه که امروز علیه المیادین در حال انجام است، ایستگاهی برای مسیر طولانی کشورهای عربی از وجود یک نظر مخالف نظرشان است؛ کشورهای عربی به وجود یک نظر مخالف عادت نکرده‌اند.

 

وی افزود: در واقعیت کنونی نیاز به یک فضا بود تا نظرات مختلف را منعکس کند و المیادین این نقش را ایفا کرد و فشارهای کنونی در همین راستاست؛ شبکه المیادین به مسأله فلسطین خدمت و جنایت‌های رژیم اشغالگر را فاش کرد.

 

مروان عبد العال، نماینده جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در لبنان گفت: المیادین، فریاد و صدای فلسطین است، تعرض به این فریاد تعرض به فلسطین است؛ المیادین صدای قربانی به جلاد اسرائیلی منتقل می‌کند. جهاتی هستند که نمی‌خواند قربانی این صدا باشند و به همین دلیل بر شبکه صدای حقیقیت اعمال فشار می‌کنند.

 

کاید الغول، عضو دفتر سیاسی جبهه مردمی برای آزادی فلسطین نیز اعلام کرد: تصمیم شرکت «عرب ست» را محکوم کرد و افزود: ما فلسطینی‌ها، ارزش و جایگاه فلسطین در حمایت از مبارزه و مقاومتان را درک می‌کنیم.

 

احمد الطیبی، نماینده عربی «کنست» و رییس کمیسیون قدس تصریح کرد: حمله کنونی علیه المیادین به دلیل آن است که «المیادین» (در اشاره به خط خبری) است. وی در ادامه تاکید کرد این حمله بر شبکه المیادین تاثیری نخواهد گذاشت.

 

بسام ابوشریف، عضو شورای ملی فلسطین نیز گفت: رویکردهای عرب ست علیه المیادین بخش لاینفک جنگی است که کشورها و سازمان‌های صهیونیستی علیه ملت‌های منطقه و جبهه مقاومت به راه انداخته‌اند. ما مطمئینم که مقاومت ملت‌ها در نهایت پیروز میدان خواهد بود.

 

راسم عبیدات، نویسنده و تحلیلگر سیاسی از قدس اشغالی نیز گفت: در قلب حادثه باقی خواهیم ماند؛ وی در ادامه از روزنامه‌نگاران و خبرنگاران قدس دعوت کرد دست به تجمعات همبستگی با المیادین بزنند./1321/ب102/د

ارسال نظرات