۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۳۰۰۶۹۴
نماینده پارلمان لبنان:

عربستان مسؤول مستقیم عدم انتخاب رییس جمهور در لبنان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده پارلمان لبنان تاکید کرد که عربستان سعودی مسؤول مستقیم به تعویق افتادن انتخاب رییس جمهور در لبنان است.
نواف الموسوي، نماينده پارلمان و عضو فراکسيون مقاومت اسلامي لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نواف الموسوی، عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان، در مراسم یادبود یکی از شهدای مقاومت، بر استقلال سیاسی لبنان تاکید کرد و گفت: سیاستمداران کشور نباید در اداره امور سیاسی به خواسته‌های کشورهای بیگانه مانند عربستان و آمریکا نظر داشته باشند.


وی افزود: مذاکرات در حال اجرای بین طرف‌های سیاسی اگر در مسیر منشور اتحاد ملی قرار گیرد، به نتیجه مطلوب می رسد و یکی از نتایجی که این مذاکرات باید به آن برسد، انتخاب رییس جمهوری است که بتواند در مسیر استقلال سیاسی کشور گام بردارد.


نماینده پارلمان لبنان تصریح کرد: عربستان سعودی مسؤول مستقیم به تعویق افتادن انتخاب رییس جمهور است؛ چرا که می خواهد، رییس جمهور تربیت شده به دست خود را در این منصب قرار دهد. کمک‌های مالی عربستان به لبنان در زمان پادشاه سابق تصویب شد و در زمان حکومت کنونی این مساله اجرایی نخواهد شد.


موسوی گفت: در شرایطی که لبنان برای حمایت از ارتش به کمک نیاز دارد و عربستان نیز در این زمینه تنها مدعی است، چرا ما نباید بسته حمایتی ایران را قبول کنیم؟ وزیر دفاع بر نیاز کشور به این کمک واقف است و لبنان با پذیرش این کمک می تواند سطح امکانات ارتش را ارتقا بخشد.


عضو فراکسیون مقاومت در پارلمان لبنان به تحرکات عربستان در زمینه رسانه‌ها پرداخت و ادامه داد: تلاش عربستان برای توقف کار شبکه المیادین به این دلیل است که این شبکه همسو با سیاست‌های باطل عربستان سعودی اقدام نمی کند و حکومت سعودی با اعمال فشار عدم تحمل اخبار روشنگرانه المیادین را نشان می دهد.


وی در پایان خاطر نشان کرد: ادعای آمریکا و کشورهای اروپایی مبنی بر مبارزه با تروریسم و داعش راه به جایی نمی برد و دولت‌های منطقه باید با همکاری یکدیگر ابتدا چاره‌ای برای نابودی تکفیری‌ها بیندیشند و سپس جلوی مهاجرت بی رویه مردم را از کشور بگیرند؛ چرا که مهاجرت جوانان خود به تزلزل امنیت یک کشور کمک می کند./1321/ب902/د

ارسال نظرات