۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۳۰۰۸۸۷

انتشار 100 اثر با محوریت «حدیث» از سوی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی

خبرگزاری رسا ـ بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، تاکنون توانسته بیش از 100 اثر با محوریت حدیث شیعه و علوم وابسته را منتشر و روانه بازار نشر کند.
انتشار 100 اثر با محوريت «حديث» از سوي بنياد پژوهش هاي اسلامي آستان قدس رضوي

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، گروه حدیث بنیاد پژوهش های اسلامی به ‌منظور اهتمام به امر حدیث شیعه و علوم وابسته به آن در این مرکز علمی، پژوهشی در حال فعالیت بوده و آثاری را با این محوریت منتشر کرده است.

 

کتاب های «هدایة الأمّة إلی أحکام الأئمة»، «قصص‌الأنبیاء قطب راوندی»، «الأربعینات فی القرآن و الحدیث و التاریخ والأدب» و « صحیفه سجّادیه به روایت اهل سنت» از جمله تحقیقاتی است که در این زمینه صورت پذیرفته است.

 

«آداب معاشرت از دیدگاه معصومین»، «گردآوری الحِکَم من کلام الامام امیرالمؤمنین علی علیه السلام»، «هزار حدیث از سخنان گهربار حضرت پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم، «هیأت مذهبی نمونه»، «شب‌چراغ هدایت»، «فرهنگ اصطلاحات علم الحدیث»، «تألیف غریب الحدیث فی الکتب الأربعه» و... عناوین برخی دیگر از این آثار با محوریت ذکر شده است.

 

کتاب «هشتاد و هشتمین کلام از هشتمین امام علیه السلام» به 8 زبان دنیا از جمله آثاری است که به همت گروه حدیث بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی تهیه و تنظیم شده است و در جشنواره فرهنگی هنری اسلامی امام را در سال 1387 برگزیده و شایسته تقدیر شده است. این اثر، حاوی 88 حدیث از حضرت رضا علیه السلام است که چون خورشیدی راه رستگاری را به انسان ها می آموزد. این مجموعه به زبان های فارسی، اردو، انگلیسی، فرانسه، آذری، روسی و آلمانی ترجمه شده و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

 

انتشار کتاب‌های «حدیث سلسله الذهب از دیدگاه اهل سنت»، نوشته حمد محسن طبسی، مجموعه «درس هایی از نهج البلاغه» نوشته جواد محدثی و «فرازهایی از سخنان امام رضا علیه السلام» که به همت محمد حکیمی نگاشته شده، از دیگر افتخارات این مرکز علمی، پژوهشی است که با محوریت حدیث تدوین شده و در جشنواره های مختلف برگزیده و انتخاب شده اند./1308/د102/ق

منبع: روابط عمومی آستان قدس رضوی

ارسال نظرات