۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۳۰۰۹۳۹

کتاب «هنر معاصر ایران؛ ریشه‌ها و دیدگاه‌های نوین» بررسی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ کتاب «هنر معاصر ایران؛ ریشه‌ها و دیدگاه‌های نوین» در قالب دومین نشست از سلسله نشست‌های بررسی کتاب‌های هنر معاصر، واکاوی می­شود.
کتاب «ياددهي و يادگيري»

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دومین نشست از سلسله نشست‌های بررسی کتاب‌های هنر معاصر به همت کمیته هنر معاصر گروه تاریخ هنر پژوهشکده هنر فرهنگستان هنر و خانه هنرمندان ایران از ساعت 17 شنبه 23 آبان در تالار استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

 

در این نشست حمید سوری، هلیا دارابی و حمید کشمیرشکن کتاب «هنر معاصر ایران: ریشه‌ها و دیدگاه‌های نوین» نوشته حمید کشمیرشکن را بررسی می‌کنند.

 

حمید کشمیرشکن پژوهشگر و استاد مهمان در انستیتو خاورمیانه کالج سوآس دانشگاه لندن و معاون پژوهشی و عضو هیأت علمی پژوهشکده هنر فرهنگستان هنر است. کشمیرشکن دکترای تاریخ هنر را از دانشگاه لندن دریافت کرده و سپس دو دوره فوق‌دکترا را در دانشگاه آکسفورد گذرانده و عضو هیأت علمی مهمان در دپارتمان تاریخ هنر دانشگاه آکسفورد و سردبیر فصلنامه دو زبانه هنر فردا بوده است. وی در کتاب خود در پنج فصل و در باب تحول و تکوین هنر معاصر ایران از دوره قاجار تا سال‌های اخیر به مطالعه و بررسی پرداخته است.

چاپ نخست کتاب «هنر معاصر ایران: ریشه‌ها و دیدگاه‌های نوین» در تابستان امسال (1394) با شمارگان هزار و 400 نسخه، 408 صفحه و بهای 180 هزار تومان از سوی موسسه فرهنگی و پژوهشی چاپ و نشر نظر روانه کتابفروشی‌ها شده است./998/د102/ق 

منبع: روابط عمومی پژوهشکده هنر فرهنگستان هنر

ارسال نظرات