۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸
کد خبر: ۳۰۱۰۵۱
همزمان با سالگرد ورود کاروان اهل بیت به شام؛

همایش «منشور عزت» در امامزادگان شاخص خراسان شمالی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: همزمان با اول صفر، سالگرد ورود کاروان اهل بیت(ع) به شهر شام، همایش نهضت بیداری با خطبه های علوی( منشور عزت) در امامزاده ها و بقاع متبرکه شاخص این استان برگزار می شود.
حجت الاسلام سهرابي - نشست هماهنگي همايش منشور عزت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام سیف الله سهرابی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، امروز صبح در نشست ستاد استانی همایش منشور عزت، اظهار کرد: همزمان با اول صفر، سالگرد ورود کاروان اهل بیت(ع) به شهر شام و خطبه‌خوانی حضرت سجاد(ع) و حضرت زینب کبری(س) در دستگاه ظلم و جور اموی، همایش نهضت بیداری با خطبه های علوی( منشور عزت) در هفت امامزاده شاخص استان خراسان شمالی با شرکت اقشار مختلف مردم، طلاب و روحانیان و مسؤولان استانی و شهرستانی برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه‌ با ورود کاروان اسرای کربلا به شهر شام، امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در کاخ یزید‌ با محکومیت خاندان بنی‌امیه، قاتلان و عاملان شهادت حضرت اباعبدالله(ع)، عزت اهل بیت(ع) را به نمایش گذاشتند، افزود: همزمان با سالگرد این واقعه، همایش های منشور عزت با هدف تبیین قیام امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در کاخ استکبار در جوار امامزادگان شاخص استان برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به اینکه همایش های مزبور عصر روز پنج شنبه هفته جاری، بیست و یکم آبان ماه و صبح روز جمعه، بیست و دوم آبان با سخنرانی ائمه جمعه و روحانیان برگزیده شهرهای مختلف استان در آستان مقدس امامزادگان برگزار می شود، ادامه داد: پیروی از سیره و منش خاندان اهل بیت(ع) و الگو گرفتن از مکتب حسینی مبنی بر تقابل با ظلم و بیان حقیقت حادثه عاشورا از دیگر اهداف برگزاری این همایش ها هستند.

 

وی اظهار کرد: همایش محوری منشور عزت در استان خراسان شمالی، به میزبانی بجنورد، مرکز این استان و در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع)، برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار خواهد شد.

 

این مسؤول گفت: همایش منشور عزت در بجنورد برخلاف سایر شهرستان ها ساعت هفت صبح روز جمعه بیست و دوم آبان ماه با قرائت دعای ندبه آغاز شده و در این مراسم حجت الاسلام محمدرضا ابوالفضلی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت خراسان شمالی و امام جمعه موقت بجنورد سخنرانی و حسین محراب نیز مداحی می کند.

 

حجت الاسلام سهرابی اضافه کرد: علاوه بر حرم مطهر برادر امام رضا(ع) در بجنورد، همایش های منشور عزت در شهرستان شیروان در محل امامزاده حمزه رضا(ع) با سخنرانی حجت الاسلام عباسعلی مهدوی راد و مداحی اسماعیل زاده، فاروج در امامزاده محمود(ع) برگرد با سخنرانی حجت الاسلام وردی زاده و مداحی رجب زاده، شهرستان گرمه در امامزاده فخرالدین(ع) ایور با سخنرانی حجت الاسلام شیخ زاده و مداحی جوادغلامی، مانه و سملقان در محل امامزاده سیدمحمد(ع) دلاور با سخنرانی حجت الاسلام یحیی حسام و مداحی مقتدایی، شهرستان جاجرم در محل امامزاده زین العابدین(ع) سنخواست با سخنرانی حجت الاسلام سعیدی و مداحی صالحی نیا و در شهرستان اسفراین نیز در محل حرم مطهر امامزاده سیدجعفر(ع) کوشکی با سخنرانی حجت الاسلام امینی فر و مداحی یحیی آبادی برگزار شود.

 

وی افزود: به غیر از همایش منشور عزت در حرم مطهر برادر امام رضا(ع) در بجنورد که صبح جمعه بیست و دوم آبان ماه همراه با برگزاری دعای ندبه برگزار می شود، سایر همایش های منشور عزت در استان عصر روز پنج شنبه، بیست و یکم آبان برگزار خواهد شد.

 

به گفته عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی ها در همایش منشور عزت شهرهای مختلف استان با تجمع عاشقان و پیروان حسینی در امامزاده ها، برنامه هایی نظیر قرائت خطبه حضرت امام سجاد(ع) و حضرت زینب (س)، مداحی، سخنرانی مذهبی، مسابقات فرهنگی و مذهبی و غیره با حضور مداحان و روحانیان برجسته برگزار خواهد شد.

 

گفتنی است، همزمان با ورود کاروان اهل بیت(ع) به شهر شام در نخستین روز از ماه صفر‌ و خطبه‌خوانی حضرت سجاد(ع) و عقیله بنی هاشم، حضرت زینب کبری(س) در کاخ یزید‌، همایش نهضت بیداری با خطبه های علوی( منشور عزت) با هدف تبیین قیام حضرت امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در کاخ استکبار در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور برگزار می شود.

 

لازم به یادآوری است، در استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور 156 امامزاده و بقعه متبرکه ثبت شده وجود دارد./9314/202/ب3

 

ارسال نظرات