۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۳۰۱۰۶۳
مدیر حوزه علمیه سنقر:

تبعیت از ولی فقیه موجب انسجام ملت می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه سنقر ولایتمداری و بصیرت را از ویژگی های طلبه نمونه ذکر کرد و گفت: تبعیت از ولی فقیه موجب انسجام و یکپارچگی ملت می شود.
حلقه معرفتي حوزه سنقر حلقه معرفتي حوزه سنقر حلقه معرفتي حوزه سنقر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حلقه معرفتی طلاب و روحانیان حوزه علمیه سنقر صبح امروز با حضور حجت الاسلام مجید بنی عامری مدیر حوزه علمیه شهرستان سنقر در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد.


حجت الاسلام بنی عامری اظهار داشت: طلاب و روحانیان به عنوان الگوی شایسته در جامعه باید افرادی بصیر، با اخلاق، معتقد و متدین باشند و این ویژگی ها در اسلام ناب محمدی نیز بسیار مورد تأکید قرار گرفته است.


مدیر حوزه علمیه شهرستان سنقر یکی از وظایف طلاب را روشنگری در جامعه ذکر کرد و عنوان داشت: طلاب باید با تهذیب نفس و مراقبت های ویژه به دفع رذایل اخلاقی از خود پرداخته و بدانند که اصلاح جامعه آینده در دستان طلاب امروز قرار گرفته است.


وی ولایتمداری را از مشخصه های طلاب نمونه دانست و افزود: ولی فقیه جانشین امام عصر(عج) در زمان غیبت است و پیروی و تبعیت از وی موجب هدایت و یکپارچگی جامعه شده و افراد با دیدگاه ها و مذاهب مختلف را در قالب یک امت واحد و قدرتمند در کنار هم جمع می کند.


حجت الاسلام بنی عامری با اشاره به شهادت امام سجاد (ع) خاطرنشان کرد: سخنان گهربار امام سجاد (ع) در قالب صحیفه سجادیه  یکی از ارزشمندترین گنجینه های معرفتی اسلام است و رهنمودهای ارائه شده در این کتاب راه رسیدن به معرفت خدا را نشان داده و مسیر را هموار می کند.


مدیر حوزه علمیه شهرستان سنقر تصریح کرد: تمام علوم انسانی زمانی ارزشمند می شوند که در راه خدا بکار گرفته شوند، چنین علمی سعادت واقعی فرد را به دنبال دارد، هر چه معرفت به خداوند متعال افزایش یابد، عبودیت و توجه به آموزه های دینی در فرد فزونی می یابد.


وی در پایان گفت: باید در تمام امور خود تقوا پیشه کنیم زیرا معیار سنجش اعمال و درجه انسان ها بر پایه تقوا است، طلاب باید نقش روشنگری خود را در جامعه به خوبی ایفا کنند زیرا افراد جامعه ارتباط تنگاتنگی با جامعه روحانیت دارند./857/202/ب1

ارسال نظرات