۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۳۰۱۲۱۶

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ حضور سه میلیون زائر در امامزاده نوجه‌مهر جلفا، جلسه شورای فرهنگ عمومی اهر و آگاهی نسبت به جریان‌های شوم شیطان‌پرستی از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام رضا جعفری، رییس اداره‌ اوقاف شهرستان جلفا با بیان این‌که امامزاده نوجه‌مهر جلفا سالانه پذیرای بیش از سه میلیون زائر است، اظها داشت: امامزاده سیدمحمد(ع) نوجه مهر جلفا به عنوان شاخص‎ترین امامزاده‌ استان آذربایجان‎شرقی است که در شش ماهه‌ نخست سال 94 میزبان بیش از دو میلیون زائر بوده است.


وی خاطرنشان کرد: امامزاده سیدمحمد(ع) نوجه مهر جلفا به عنوان شاخص‎ترین امامزاده‌ استان آذربایجان‎شرقی است که در شش ماهه‌ نخست سال 94 میزبان بیش از دو میلیون زائر بوده است. این امامزاده با دارا بودن 250 زائرسرا و پارکینگ اختصاصی به حدود 60 هزار نفر اسکان شبانه داده است.


حجت‌الاسلام جعفری با بیان این‌که امامزاده سیدشعیب(ع) نیز که دارای برج تاریخی و یادگار دوره‌ ایلخانی است پذیرای میهمانان و گردشگران استان بود به گونه‎ای که 2 هزار نفر گردشگر خارجی از این امامزادگان بازدید داشتند، افزود افزود: افتتاح صحن روباز امامزاده سیدشعیب(ع) با اعتبار 90 میلیون تومان، تکمیل فاز اول امامزاده نظرکندی و تکمیل بنای مقبره جرجیس نبی(ع) پیگیری می شود.


وی همچنین به ساخت و ساز عمرانی در هشت امامزاده با اعتبار بالای سه میلیارد تومان که در دهه فجر امسال افتتاح خواهند شد اشاره کرد و گفت: 500 میلیون این طرح‎ها با مشارکت منطقه آزاد ارس و مابقی اعتبارات از طریق کمک‎های مردمی به بهره‌‎برداری رسیده است.


وی عملیات‌های عمرانی در دست اجرا و یا تکمیل‎شده را احداث زائرسرای امامزاده سیداسماعیل(ع) زاویه، تجدید بنای امامزاده سیداحمد(ع) جلفا، تجدید بنای مقبرةالسادات(ع) روستای برازجان، تجدید بنای امامزاده آقا بالا(ع) آق بولاغ، تجدید بنای امامزاده بابا یعقوب(ع) سیه رود برشمرد.


رئیس اداره‌ اوقاف شهرستان جلفا خاطرنشان کرد: آغاز عملیات سنگفرش صحن مطهر امامزاده سید محمد(ع) نوجه‎مهر و همچنین سیل‎‏بند و تصفیه‎خانه این امامزاده از جمله پروژه‎های درحال انجام است.


صنعت قطعه سازی کشور نیازمند سرمایه گذاری و تغییر فناوری است


رضا پاشایی، نایب رئیس خانه صنعت و معدن آذربایجان شرقی گفت: صنعت قطعه سازی کشور نیازمند سرمایه گذاری و تغییر فناوری در بخش های مختلف است. تغییر تکنولوژی در این صنعت باعث رقابت با کشورهای بزرگ تولیدکننده قطعات خودرو می شود و وجود رقابت نیز موجب افزایش اشتغال و کارایی خواهد شد.


وی با بیان این‌که جهان با سرعت زیادی در حال تحول است تصریح کرد: دانش و فناوری روز به روز پیشرفته‌تر می‌شود و صنایع نیز از این پیشرفت ها در تولید کالاهای خود بهره می‌گیرند و حال با وجود مشکلاتی که قطعه‌سازان با آن مواجه هستند و در شرایطی که روزبه‌روز بر مشکلات آنها افزوده می‌شود نمی توان پا به پای توسعه جهانی حرکت کرد.


نائب رئیس خانه صنعت و معدن آذربایجان شرقی ادامه داد: متاسفانه به علت مشکلات فراوانی که در سر راه این صنعت وجود دارد روز به روز این صنعت در کشور ضعیف و ضعیف تر می شود و  تولید کننده نسبت به تولید قطعات داخلی دلسرد شده و میزان تولید خود را به حداقل می رساند.                             


وی عدم وجود سیاست ثابت و بلند مدت را یکی از مشکلات اساسی در سیاستگذاری کلان کشور در بخش صنعت دانست و خاطر نشان شد: با بیان اینکه مهم تر ازسرمایه گذاری و تغییر تکنولوژی نیازمندیم تا در بحث طراحی چه در بخش خودرو و چه در بخش قطعات و مجموعه ها،  حرکتی جدی صورت پذیرد.


ترویج شیطان پرستی توطئه فرهنگی نظام سلطه است


حجت الاسلام اباصلت فیضی زاده، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مراغه در نشست روشنگری در دانشکده علوم پزشکی این شهرستان گفت: ترویج شیطان پرستی و ادیان غیرالهی از توطئه های شوم فرهنگی نظام سلطه علیه نظام اسلامی است.


وی افزود: عرفان های نو پدید با باطنی شیطانی، با هدف ضربه زدن به اعتقادها و ارزش های اسلام توسط نظام سلطه و صهیونیسم جهانی ایجاد شده است. عرفان های نو و رواج مظاهر شیطان پرستی در راستای نفوذ در جامعه اسلامی و جایگزینی سبک زندگی مبتذل و منحط غربی به جای سبک زندگی اسلامی ایجاد شده است.


مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مراغه یادآور شد: جوانان و قشر دانشگاهی و تحصیل کرده جامعه همواره در معرض بیشترین تهدیدها از سوی رواج این عرفان های شیطانی و نوظهور غربی هستند. ایجاد استحاله فرهنگی و ترویج سبک زندگی غربی با بهره گیری از ابزارهای رسانه ای و فرهنگی در قالب تروج نمادهای شیطان پرستی از جمله مصادیق نفوذ فرهنگی غرب در جامعه اسلامی است.


شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر برگزار شد


حجت الاسلام جواد حاجی‌زاده، امام جمعه اهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر برگزار شد، بر بهره‌مندی بیشتر شورا از نقطه نظرات نخبگان فرهنگی و افراد صاحب‌نظر در شورای فرهنگ عمومی به عنوان مرکزی که سیاست‌گذاری فرهنگی در آن صورت می‌گیرد، تأکید کرد.


وی، گفت: شورای فرهنگ عمومی یک نهاد فرهنگی و فکری تأثیرگذار متشکل از صاحب‌نظران و نخبگان و نهادهای مرتبط با فرهنگ است که باید با همفکری و ارائه پیشنهادات جامع و کامل، گام‌های عملی برای منویات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ و هنر برداریم.


امام جمعه اهر، ملاک و معیار دست‌اندرکاران فرهنگی در حوزه فرهنگ را منویات، رهنمودها و نظرات مقام معظم رهبری ذکر کرد و افزود: افراط و تفریط در حوزه فرهنگ کاری پسندیده نبوده و همه ما وظیفه داریم، حول محور ولایت رهنمودهای معظم‌له را در حوزه فرهنگی بومی‌سازی کرده و از فرهنگ هنر بومی برای تعالی منطقه و در چارچوب شرع و قانون حمایت کنیم.


وی تأکید کرد: همه ما باید تلاش کنیم با مهندسی فرهنگی و نظارت اصولی و با سعه صدر از تمام ظرفیت‌های منطقه در حوزه فرهنگی و هنری منطقه با رعایت موازین قانونی و اسلامی بهره لازم و کافی را برای تعالی و توسعه منطقه ببریم./935/203/ب1

ارسال نظرات