۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۳۰۱۲۶۵

تولید 33 نوع قرآن نفیس در موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی گفت: طی سال‌های اخیر حدود 33 نوع قرآن از لحاظ نوع خط، ترجمه، صحافی، جلد و تذهیب از سایز کوچک تا بزرگ در این مرکز تولید شده است.
مسابقات قرآن

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، مهندس مسعود فرزانه، مدیر عامل موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی، از تولید 33 نوع قرآن نفیس در این موسسه خبر داد و عنوان کرد: تاکنون به همت موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی، 6 ترجمه مختلف از قرآن مجید به زبان های انگلیسی، فارسی، اردو، ترکی و... با خط استادانی همچون عثمان طه، نیریزی، مکارم شیرازی، رسولی محلاتی، الهی قمشه ای و حداد عادل منتشر شده است.

فرزانه ادامه داد: مرکز بین المللی چاپ و نشر قرآن کریم، توانسته با استفاده از امکانات پیشرفته، امکان تولید سالانه 5 میلیون نسخه قرآن و انواع کتاب ها با جلدهای سخت،‌ نرم و انواع دیگر سفارشات را در سال فراهم کند.

وی در ادامه به چاپ قرآن‌های نفیس در این مرکز اشاره و ابراز کرد: مهم‌ترین آن‌ها قرآن منحصر به فرد ابراهیم‌سلطان است که فرآیند چاپ آن بسیار حرفه‌ای و بر اساس استانداردهای روز صنعت چاپ انجام شده است و در سال 92 به عنوان کتاب سال جهانی جمهوری اسلامی ایران انتخاب و در کشورهای اسلامی و غربی با استقبال گسترده‌ای مواجه شد و امروز در ترکیه متقاضیان زیادی دارد.

مدیر عامل موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی افزود: منتخب نفیس قرآن کریم به خط ابراهیم سلطان یکی از شاهکارهای هنر کتابت و تذهیب دوره تیموریان در قرن نهم محسوب می‌شود که در چاپخانه مجهز این آستان مقدس، با استفاده از پیشرفته‌ترین ابزار به گونه‌ای بدیع و نفیس به شیوه 10 رنگ به چاپ رسیده و در فرآیند چاپ متناسب با تاریخ و دوره کتابت آن طراحی شده که تقریبا منحصر به فرد است.

وی با اشاره به اینکه آستان قدس رضوی در راستای شناسایی رموز و ایجاد فرصت احیای خطوط ماندگار استادان برجسته ادوار گوناگون تاریخ، ایفای نقش داشته است، اضافه کرد: قرآن نفیس به خط بایسنقر میرزا، شاهزاده تیموری بزرگترین قرآن نفیس موجود در جهان است که بیش از 140 صفحه آن در گنجینه آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود و از نسخه باز تولید شده این قرآن نفیس پس از طی مراحل چاپ، جلدسازی و صحافی، رونمایی شده و در معرض دید عموم قرار گرفت.

وی بیان کرد: در حال حاضر، اصلی‌ترین رسالت و ماموریت این مرکز انجام تمامی خدمات پیش از چاپ، چاپ و پس از چاپ قرآن کریم، کتاب های ادعیه، متون دینی و همچنین باز نشر نفایس آستان قدس رضوی در گستره منطقه‌ای، ملی و بین المللی است./1310/د102/ق

منبع: پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی

ارسال نظرات