برخی از دانشجویان و جوانان به شدت درگیر شبهات شدهاند
حجتالاسلام علی صدیقی پاشاکیان، مدیر حوزه علمیه دانشگاهیان دانشگاه شهید بهشتی تهران در حاشیه در حاشیه بازدید بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها که از 16 آبان به مدت یک هفته در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار میشود در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به علت کشیده شدن طیفی از جوانان به عرفانهای کاذب گفت: بخشی از این موضوع به روحیه جوانان، بخشی از آن متوجه جامعه و نهادهای متولی است.
وی با بیان اینکه عمده فعالیت در حوزه عرفانهای نوظهور و معرفی آنها به جامعه و جوانان برعهده حوزههای علمیه است، تاکید کرد: حوزه علمیه باید فعالیت خود را در این زمینه بیشتر کند ما میبینیم جوانان بسیار در این زمینه شبهه داشته و سؤالات بسیاری در ذهن آنها وجود دارد.
مدیر حوزه علمیه دانشگاهیان دانشگاه شهید بهشتی تهران افزود: جوانان و دانشجویان مذهبی متاسفانه خیلی از مبانی را دریافت نکرده و برخی از آنها به شدت درگیر شبهات شدهاند که علاقمند هستند که در مورد شبهات و تبلیغات گسترده پاسخ بگیرند و هر کسی به آنها اطلاعات بدهد به آن سمت میروند و در این میان گذرگاههای فریب دشمن وجود دارد.
دشمن با تبلیغ و لفاظی عرفانهای مختلف جوانان را درگیر خود میکند
حجتالاسلام صدیقی پاشاکیان با تاکید بر اینکه دشمن با تبلیغ و لفاظی عرفانهای مختلف جوانان را درگیر خود میکند، گفت: برگرداندن جوانانی که درگیر شبهات و لفاظیهای دشمنان شدهاند بسیار سخت است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: مردم اصل دین را میخواهند اما نمیدانند شبهات و سؤالات خود را باید از کجا و چه مرجعی برطرف کنند.
مدیر حوزه علمیه دانشگاهیان دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه وظیفه حوزه علمیه تشریح عرفانهای کاذب و معرفی اسلام ناب محمدی(ص) است، ابراز کرد: حوزه علمیه باید در این زمینه کار مطالعاتی انجام دهد اما این کافی نیست پژوهشگران فعالان در عرصههای عرفانهای نوظهور باید وارد عمل شده و نتیجه تحقیقات آنها در سایتها و نشریات ثبت شود؛ همایشها و نمایشگاهها باید دیده شوند و در سطح جامه بازخورد داشته باشند.
حجتالاسلام صدیقی پاشاکیان در پایان گفت: مبلغین باید از جانب حوزههای علمیه از طرف حوزه باید روی موضوعات عرفانهای کاذب و نوظهور کار کنند و حوزه علمیه باید با تابلو و اسم و شناسنامه حرکت کرده و جوانان و جامعه را آگاه کند؛ ما اگر چراغ خاموش حرکت کنیم همانند خود دشمن عمل کرده و تشخیص حق و باطل سخت میشود./955/