۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۳۰۱۴۵۲
نمایشگاه مطبوعات؛

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: دولت واقعیت‌نگر باشد

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان اخیر رییس‌جمهور درباره دستگاه قضا، گفت: مسؤولان باید به این مسأله توجه داشته باشند که رسانه‌ای کردن اختلافات سیاسی به وحدت ملی ضربه می زند.
محمد حسن آصفري محمد حسن آصفري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدحسن آصفری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در بیست‌و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با اشاره به سخنان رییس جمهور در آیین افتتاحیه نمایشگاه گفت: جا دارد دولت یک مقدار به دور از مسائل سیاسی نقطه نظرات خود را مطرح کند و واقعیت‌ها را ببیند.

 

وی افزود: وقتی که پنج رسانه ما امروز پول‌های هنگفتی را برای پیاده‌کردن اهداف و برنامه‌های خود در جهت براندازی نظام از اتحادیه اروپا یا آمریکایی‌ها می‌گیرند و از سوی دستگاه‌های اطلاعاتی دستگیر می‌شوند و اعتراف به عملکرد خود دارند، توقع نمی‌رفت که آقای وحانی به این صورت در مراسم افتتاح نمایشگاه نسبت به این قضیه موضع بگیرند و مسائل و مواردی را در این زمینه مطرح کنند که خوشایند نیست.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که آقای روحانی روزی دبیر شورای امنیت ملی بوده است و باید با دید امنیتی به قضایا نگاه کند، اظهار داشت: نباید یک مسؤول کشوری برای یک پست موقت ریاست جمهوری و یا خوشایند برخی جریانات واقعیت‌ها را کنار بگذارد و مسائل را با دید سیاسی بنگرد.

 

آصفری با بیان این‌که امروز واقعیت براندازی، تهدید و توطئه در کشور وجود دارد و این مسأله ای نیست که بشود به راحتی از کنار آن عبور کرد، ادامه داد: اصولا کسانی پایبند به انقلاب خواهند بود که پایبند به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب باشند.

 

وی با اظهار گلایه از وزارت ارشاد مبنی بر کاهش سطح نظارت بر مطبوعات و خبرگزاری‌ها، خاطرنشان کرد: همین عدم نظارت صحیح سبب شده برخی از رسانه‌ها و مطبوعات امروز با سران اروپایی و آمریکایی جلسه می‌گذارند و مبالغ هنگفتی را می‌گیرند و در داخل کشور این مبالغ را بنا بر سیاست های خود هزینه می‌کنند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با انتقاد از وزارت امور خارجه درباره دخالت سفیر هلند در امور رسانه‌ای داخل کشور، بیان داشت: وزارت خارجه باید پاسخگو باشد که چرا این سفیر را با توجه به این‌که دخالت در امور داخلی کشور کرده است، احضار نکرده و درباره این مسأله به او تذکر نداده است.

 

وی افزود: این‌که رسانه‌ای با حمایت و هزینه دولت ایجاد شود و میرزابنویس دولت باشد صحیح نیست و این مسأله با شعار آقای رییس جمهور که جریان آزاد رسانه‌ای و انتقاد باز بود، منافات دارد.

 

آصفری با بیان این‌که انتقاد صحیح، به دور از سیاه‌نمایی و در راستای اصلاح جامعه حق همه افراد است، ادامه داد: امروز متأسفانه شاهد هستیم که برخی از برخوردهای دولت با رسانه‌ها و افراد موجب عدم حضور آنها در نمایشگاه امسال شده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود مبنی بر سخنان رییس جمهور درباره دستگاه قضا، گفت: مردم دلسرد می‌شوند وقتی می‌بینند مسؤولان اختلافات خود را در انظار عمومی جامعه مطرح می‌کنند، در حالی که می‌توانند سران قوا در جلسات داخلی خود این مسائل را مطرح و برای آن چاره‌اندیشی کنند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که این حرکت مسؤولان و به ویژه سخنان رییس‌جمهور به دور از شعار همدلی و همزبانی امسال است که مقام معظم رهبری فرمودند، اظهار داشت: با توجه به این که امسال کشور دو انتخابات بسیار مهم را پیش روی خود دارد، انتظار می‌رود مسؤولان اهتمام بیشتری نسبت به مسأله همدلی و همزبانی داشته باشند و اختلافات سیاسی و اصلاحی خود را در جلسات داخلی مطرح کنند./907/پ200/ج

ارسال نظرات