۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۳۰۱۴۹۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

تشکیل ستاد مردمی اربعین در چهارمحال و بختیاری با شعار «هر نفر میزبان یک زائر»

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری شعار امسال موکب حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) این استان در کشور عراق را «هر نفر میزبان یک زائر» بیان داشت و گفت: یکی از اقدامات ستاد مردمی اربعین، هماهنگی سازمان ‌ها و خیران این استان برای پذیرایی از زائران اربعین است.
حجت‌الاسلام رحمت‌الله اروجي، مديرکل تبليغات اسلامي چهارمحال و بختياري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت‌ الاسلام رحمت ‌الله اروجی، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در نشست خبری با اهالی رسانه این استان که به میزبانی سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی به مناسبت ستاد مردمی اربعین صورت گرفت، اظهار داشت: زیارت امام حسین(ع) در سیره اهل بیت(ع) نمود ویژه ‌ای دارد و توصیه ‌ها در خصوص زیارت امام حسین(ع) قابل توجه است.

 

وی با بیان این که جدا از مباحث اعتقادی، زیارت سیدالشهدا(ع) می‌ تواند یکی از تکیه ‌ها، سنگرها و خاکریزهای دفاع از شریعت ناب محمدی(ص) تحلیل شود، ادامه داد: زیارت امام حسین(ع) ظرفیت و مانور استراتژیکی است که پیروان آن حضرت به خوبی به آن واقف هستند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که در کنار عظمت زیارت، مقام ویژه‌ای نیز برای زائران امام حسین(ع) وجود دارد، گفت: سال گذشته حدود 20 میلیون نفر با پای پیاده و کاملا خودجوش در روز اربعین در کربلا گرد آمدند که موجب رعب و وحشت در دل دشمنان شد.

 

این مقام مسؤول به حساسیت اربعین امسال اشاره کرد و افزود: با نظر به تجربیات سال قبل مسؤولان، بزرگان و خیران این استان متفق ‌القول شدند تا به زائران امسال اربعین کمک و مساعدت لازم دهند.

 

حجت الاسلام اروجی با بیان این که باید فرهنگ تکریم زوار را در ایران همچون کشور عراق نهادینه کنیم، خاطر‌نشان کرد: بعد از رایزنی ‌های صورت گرفته قرار شد تا تدارک بخش عمده موکب حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) به دست مردم استان چهارمحال و بختیاری در کشور عراق انجام شود.

 

وی، شعار امسال موکب حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) را «هر نفر میزبان یک زائر» بیان داشت و ادامه داد: با استفاده از تجربیات و در نظر گرفتن تدابیر لازم سهم هر زائر جهت یک وعده غذا 5 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری به اقدامات ستاد مردمی اربعین اشاره کرد و بیان داشت: یکی از اقدامات این ستاد، هماهنگی سازمان ‌ها و خیرین استان برای پذیرایی از زائران اربعین است.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که انجام تبلیغات خوب جهت ایجاد شور حسینی برای ترغیب مردم به کمک، از جمله دیگر اقدامات ستاد اربعین است، گفت: برای هماهنگی شهرستان ‌ها نیز ستاد مردمی در هر شهرستان به صورت جداگانه شکل می ‌گیرد.

 

حجت الاسلام اروجی اظهار داشت: از دیگر اقدامات این ستاد می ‌توان به نشر اهداف پیاده ‌روی اربعین از سوی ائمه جمعه، برنامه‌ ریزی‌های لازم جهت جذب حداکثری نزولات مردمی و... اشاره کرد.

 

وی افزود: نقطه اوج جمع‌ آوری نذورات و کمک‌های مردمی پنجشنبه و جمعه 21 و 22 آبان ماه با عاملیت نیروهای بسیج و هلال ‌احمر و در مراسم ‌هایی چون نماز جمعه است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که سعی خواهد شد تا با استفاده از ظرفیت‌های حقیقی و حقوقی خیران شناسایی و از کمک آن ‌ها نیز استفاده شود، تأکید کرد: به منظور جلوگیری از بی ‌نظمی در پرداخت تنها از طریق قبوض مخصوص ستاد اربعین و شماره حساب 3336 بانک صادرات اقدام به جمع ‌آوری این کمک ‌ها خواهد شد.

 

این مقام مسؤول تصریح کرد: موکب، حسینیه یا هیأت بین‌راهی است که مکان دقیق موکب حضرت قمر بنی هاشم(ع) این استان، میل 285 حد فاصل نجف تا کربلاست که قرار است از 100 خادم در مدت 21 روز برای خدمات‌رسانی به زائرین استفاده شود.

 

وی بیان داشت: تمام ابعاد این حرکت کاملا مردمی است اما از ظرفیت ‌های دولتی برای تسهیل این حرکت استفاده خواهد شد./9457/202/ب1

ارسال نظرات