۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۳۰۱۵۴۰
استاندار قم:

برگزاری مسابقات قرآنی در دانشگاه زمینه انس بیشتر دانشجویان با کلام وحی است

خبرگزاری رسا ـ صادقی با اشاره به اینکه میزبانی استان قم از دانشجویان قرآنی افتخار بزرگی است، گفت: برگزاری این گونه مسابقات در دانشگاه ها و محیط های علمی فرصت و زمینه بسیار خوب و ارزنده ای را برای انس و الفت هر چه بیشتر دانشجویان و اساتید دانشگاه ها با این کتاب الهی فراهم خواهد کرد.
سيد مهدي صادقي استاندارقم

به گزارش خبرگزاری رسا، سید مهدی صادقی، استاندار قم اظهارداشت: میزبانی از گروهی از قاریان برتر و برجسته کشور در دانشگاه های کشور در قم یک اقدام ارزشمند و افتخار بزرگی است که می بایستی همه سعی و تلاش خود را برای برگزاری باشکوه این رویداد قرآنی بکار گیریم.

 

وی ادامه داد : تمهیدات و برنامه ریزی های لازم برای استقبال شایسته از میهمانان و مدعوین ارجمند توسط دست اندرکاران امر انجام شده و ان شاء الله با یاری خدا و همکاری و همفکری همه نهادها و دستگاه های ذیربط، شاهد برگزاری هر چه باشکوه تر این دوره از مسابقات خواهیم بود.

 

صادقی افزود: برگزاری این مسابقات در قم به عنوان ام القرای جهان تشیع و پایگاه فقاهت و معنویت و شهری با ظرفیت های غنی دینی و قرآنی و فرهنگی و متبرک به وجود پر خیر و برکت آستان کریمه اهل بیت سلام الله علیها، مسجد مقدس جمکران، وجود نورانی علما و مراجع معظم تقلید و حوزه فاخر علمیه و دانشگاه ها و مراکز علمی متعدد، از جهات مختلف می تواند مهم و حائز اهمیت بوده و بستر مناسب برای اعتلا و ترویج فرهنگ دینی و اسلامی و نشر آموزه های قرآنی در جامعه را فراهم نماید.

 

استاندار قم با اشاره به اینکه دانشگاه های استان قم به دلیل متأثر بودن از فضای معنوی قم، از مجموعه های علمی فعال در عرصه های علوم دینی و قرآنی کشور محسوب می شوند، تصریح کرد : برگزاری این مسابقات می تواند اثر مطلوب و خوبی را به دنبال داشته باید و باید فضای استان را برای انجام هر چه با شکوه تر این مسابقات مهیا کرد.

 

وی با بیان اینکه قرآن کریم به عنوان راه روشن و متقن برای هدایت و سعادت و کامل ترین و جامع ترین راهنمای بشری، تاثیر بسزایی بر تمامی ابعاد زندگی سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و معنوی انسان ها دارد ، افزود: برگزاری این گونه مسابقات در دانشگاه ها و محیط های علمی فرصت و زمینه بسیار خوب و ارزنده ای را برای انس و الفت هر چه بیشتر دانشجویان و اساتید دانشگاه ها با این کتاب الهی فراهم خواهد کرد.

 

صادقی اضافه کرد : دانشگاه ها و محیط های علمی ما در کنار پرداختن به آموزش علمی آکادمیک، نیاز مبرم به این گونه فضاهای معنوی و پرورشی دارند چرا که این مسابقات یک شور و نشاط معنوی در دانشگاه ها ایجاد می کند و می تواند هم سبب نشر معارف قرآنی در جامعه علمی کشور شده و هم سطح آگاهی و دانش قرآنی مخاطبان را افزایش دهد که امیدوارم جامعه علمی استان قم به خوبی از این بستر و فضای معنوی فراهم شده و از آثار و برکات آن بهره مند شوند./1325/د101/ف2

 

منبع: روابط عمومی سازمان اوقاف

ارسال نظرات