۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۳۰۱۷۳۲
آیت الله عیسی قاسم:

به صدا درآمدن ناقوس خطر تروریسم در غرب/ حامیان تروریسم در باتلاق این پدیده فرو می‎روند

خبرگزاری رسا ـ رهبر شیعیان بحرین با اشاره به موضوع تروریسم و مولفه‌های آن تاکید کرد که به زودی کشورهای حامی تروریسم در آتش این پدیده گرفتار خواهند شد.
آيت الله شيخ عيسي قاسم

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین در مقاله ای با عنوان «مبارزه با تروریسم به دلایل نامشخص» به بررسی، تبیین و واکاوی ریشه‌ای مفهوم تروریسم پرداخت.


در این مقاله آمده است: همواره در کره خاکی، جبّاران، سرکشان، ستمگران و عصیانگرانی وجود داشته که رهبری و زعامت استکبار جهانی را بر عهده گرفته و الگو و منبع الهام برای افرادی که به دنبال ایجاد فساد و شر بودند، شدند.


این مقاله افزود: جهانخواران، پهنه هستی را ویران و نابود ساخته و با هجوم و ایجاد رعب و وحشت، جنگ‌های فراوانی را به ملت‌های مظلوم تحمیل کردند که نتیجه و ثمره آن کشتار هزاران انسان و غارت ثروت ملی، افزایش فقر و سوء استفاده از آنان در راه طغیانگری و افزایش منافع فردی آنان بوده است.


آیت الله عیسی قاسم با اشاره به سیاست‌های استکبار جهانی در ساخت حکومت‌های وابسته و دست نشانده برای بهره وری بیشتر از منابع کشورهای مظلوم خاطر نشان کرد: امت اسلامی نیز از این حکومت‌های خائن که به دنبال ایجاد انشقاق در وحدت ملی و تحت تعقیب قرار دادن آزادگان و غیور مردان است، بی‌بهره نمانده و نخواهد ماند.


آیت الله عیسی قاسم ادامه داد: استکبار جهانی، وحدت امت اسلامی را در هم شکسته و انسجام و یکپارچگی‌اش را از هم گسسته و از هر وسیله‌ای نظیر قومیت‌گرایی، قبیله‌گرایی، طایفه‌ای و ... برای دستیابی به اهداف شوم و نامبارک خویش استمداد جسته و با تمام قوا از داخل  خارج به جنگ دین رفتند تا هیچ نامی از وحدت و نهضت اسلامی در صفحه تاریخ باقی نماند.


وی با اشاره به عقب ماندگی جوامع اسلامی از پیشرفت علمی، تکنولوژی، سرکوبی بیداری اسلامی و ایجاد پدیده تروریسم تاکید کرد: آخرین حربه کشورهای مزدور و وابسته، ایجاد پدیده تروریسم در امت اسلامی، به نام اسلام و به کام دشمنان با همکاری دولت‌های منطقه‌ای و جهانی بود و تا حد توان با فراهم ساختن تمامی امکانات، شرایط، ترسیخ مبادی و نشر اندیشه تکفیری، با فریاد شعار اسلامی به جنگ تمامی مذاهب اسلامی آمدند.


رهبر شیعیان بحرین با تبیین استقبال غرب از پناهندگان جنگ‌هایی که خود عامل اصلی آن بودند تصریح کرد: با آغاز بیداری اسلامی در نزد برخی از مسلمانان کشورهای غربی، بار دیگر ارزش‌های اسلامی و امت مسلمان در نزد غربی‌ها نمود پیدا کرد و پدیده اسلام با نور خود در آنجا تابید که این امر برای مستکبران گران آمده و با وارد آوردن فشار بر بدنه اسلام و مسلمانان، تلاش خود را در جلوگیری از نشر اسلام انجام دادند.


این عالم بحرینی با اشاره به آنکه بیشترین آسیب را از تروریسم، استکبار جهانی و حکومت‌های غربی و شرقی حامی آن دریافت خواهند کرد، به موضوع انتشار تروریسم در کشورهای اروپایی اشاره کرد و اظهار داشت: امروز که تروریسم تا پشت دروازه‌های کشورهای حامی تروریسم آمده است، آنان را به تکاپو واداشته تا با تشکیل همایش‌ها، سمینارها و کنفرانس‌ها به رویارویی با آن بپردازند. امروز همان‌هایی که تروریسم را تشکیل دادند، دچار ترس و وحشت شده و مدعی کوشش و جدیت در مبارزه با تروریسم می‌شوند اما آنان هرگز در کلام خود صادق نیستند.


آیت الله عیسی قاسم در پایان با تبیین ویژگی‌های لازم برای مبارزه با تروریسم تاکید کرد که هیچیک از نشانه‌های مبارزه با تروریسم در کشورهای مدعی و سازنده این پدیده خطرناک وجود ندارد و این امر تنها با تعدیل شرایط سیاسی و عدالت در برخورد اجتماعی با شهروندان تحقق می‌یابد./981/ب901/د

ارسال نظرات