۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۳۰۱۹۰۱
معاون تهذیب حوزه علمیه اردبیل:

حوزه های علمیه پیشتاز عذصه نشر و گسترش معارف قرآنی باشند

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه های علمیه اردبیل با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی مناسب فعالیت های قرآنی در حوزه علمیه، گفت: حوزه های علمیه باید در نشر و گسترش معارف قرآنی در جامعه پیشتاز باشند.
حجت الاسلام شهبازي، معاون تهذيب حوزه هاي علميه اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام مهدی شهبازی، معاون تهذیب حوزه های علمیه اردبیل، صبح امروز در بازدید از فعالیت های فرهنگی و قرآنی حوزه علمیه ولیعصر(عج) شهرستان گرمی با اشاره به وظیفه اصلی حوزه های علمیه و لزوم نشر معارف قرآن در حوزه، خاطرنشان کرد: هر تلاشی که برای اجرایی کردن اهداف قرآن در جامعه از ما برمی‌آید باید انجام دهیم.

 

وی افزود: عظمت مسلمانان در عصر رسول خدا(ص) و اعصار بعدی به خاطر عنایت به قرآن و حفظ و آموزش آن بود و به منظور حفظ و نگهداری این کتاب، علومی را پایه گذاری کردند.

 

حجت الاسلام شهبازی با اشاره به خدمات انقلاب اسلامی در حوزه علوم قرآنی، گفت: شکی نیست که قرآن، قبل از انقلاب اسلامی تا حدَی مهجور بود و یکی از ثمرات انقلاب اسلامی توجه به برنامه های قرآنی است.

 

وی در ادامه اظهار داشت: همه طلاب بایستی با اهداف بلند و والای حوزه علمیه آشنا شده و توصیه های بزرگان را در جهت کسب توفیقات علمی و معنوی چراغ راه خود قرار دهند و در این میان طلاب پایه اول نیز با توجه به اهمیت تشکیل مبنای فکری و عملی، بایستی بیشتر در کسب این معارف تلاش نمایند.

 

گفتنی است، در این بازدید، معاون تهذیب حوزه های علمیه اردبیل از فعالیت های  قرآنی حوزه علمیه شهرستان گرمی بازدید کرده و با اعلام رضایتمندی از این طرح خواستار اجرا شدن این طرح در دیگر مدارس استان شد./937/203/ب2

ارسال نظرات