۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۳۰۲۱۲۸

واکنش یکی از علمای سنی لبنان به انفجار ضاحیه جنوبی

خبرگزاری رسا ـ رییس جنبش اصلاح و وحدت لبنان انفجارهای تروریستی واقع شده در ضاحیه بیروت را به شدت محکوم کرد.
ماهر عبدالرزاق، از علماي اهل سنت لبنان


به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ ماهر عبدالرزاق، رییس جنبش اصلاح و وحدت لبنان با صدور بیانیه‌ای انفجارهای تروریستی شب گذشته در منطقه برج البراجنه بیروت را محکوم کرد و افزود: تکفیری‌ها فهمیده اند که برای هدف قرار دادن تمام لبنان ابتدا باید وحدت موجود میان آحاد جامعه ما را برهم زنند.

 

این عالم اهل سنت تاکید کرد: برافروختن آتش اختلافات  داخلی در زمینه مذهب و قومیت یکی از ابزاری است که می تواند وحدت حاکم در کشور را از بین ببرد و این اقدامات در راستای رسیدن به این هدف شوم صورت می پذیرد.

 

شیخ عبدالرزاق شهادت قربانیان این حوادث را به ملت لبنان و خانوداه شهدا تسلیت گفت و افزود: این محکومیت‌ها نمی تواند از برنامه‌های دشمن جلوگیری کند و تنها هوشیاری و بصیرت مردم است که در این میان خنثی کننده نقشه دشمن به شمار می آید.

 

رییس جنبش اصلاح و وحدت لبنان در پایان خاطر نشان کرد: تکفیری‌ها با داشتن اندیشه باطل افراط گرایی درصدد مقابله با محور مقاومت هستند  و برای ضربه زدن به مسلمانان با کشورهای غربی و حتی رژیم غاصب صهیونیستی هم پیمان شدند.


گفتنی است، شب گذشته دو انفجار مهیب در محله برج البراجنه در منطقه شیعه‎نشین ضاحیه، واقع در جنوب بیروت رخ داد. بر اساس آخرین آمار اعلام شده، این دو انفجار 43 کشته و 239 زخمی بر جای گذاشته است و گروه داعش مسؤولیت این انفجارهای انتحاری را برعهده گرفته است./1321/ب901/د

ارسال نظرات