۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۳۰۲۲۱۶

انفجار در استان مسلمان نشین تایلند

خبرگزاری رسا ـ براثر انفجار بمب در یک مقر ایست بازرسی در جنوب تایلند چهار نفر نفر کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند.
تايلند

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پلیس تایلند روز جمعه اعلام کرد این بمب اواخر پنجشنبه شب در منطقه 'خوکفو' از استان جنوبی پاتانی یکی از سه استانی که مبارزات گروهی از مسلمانان برای استقلال در ان جریان دارد، منفجر شد.


پلیس پاتانی انفجار این بمب را به مسلمانان استقلال طلب نسبت داد، هر چند هیچ گروهی اکثر حملات در این منطقه را بر عهده نمی گیرد.


تارنمای بانکوک پست اعلام کرد این بمب زیر یک صندلی در مقر ایست بازرسی کارگذاشته شده بود و براثر انفجار آن چهار نفر کشته شدند.


اواخر مهر ماه نیز 7 انفجار کوچک در استان های 'پاتانی' و 'ناراتیوات' در جنوب تایلند باعث کشته شدن یک نفر جراحت سه نفر دیگر شد.


از ژانویه سال 2004 در پی حرکت های استقلال طلبانه گروهی از مسلمانان قوم مالایی در جنوب تایلند، چند استان این منطقه شاهد درگیری های مسلحانه، انفجار بمب های کنار جاده ای و یا ترور است.


تاکنون براثر این حرکت ها نظامی بیش از 6 هزار و 500 نفر در استان های مرزی جنوب شامل پاتانی، ناراتیوات، سونگخلا و چند منطقه دیگر کشته شده اند.


مذاکرات صلح بین استقلال طلبان جنوب تایلند و دولت مرکزی با وساطت مالزی چند سالی است برگزار می شود، اما اخیرا مشکلاتی بر سر راه این مذاکرات به دلیل اختلاف بین گروه های استقلال طلب و شرایط دولت نظامی تایلند بوجود آمده است./982/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات