۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۳۰۲۳۳۲
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین مطرح کرد؛

ضرورت هم‌افزایی دستگاه‌ها و فعالان قرآنی برای دستیابی به پیشرفت و موفقیت در عرصه قرآن

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: لازمه دستیابی به پیشرفت و موفقیت در عرصه قرآن و کسب رتبه برتر کشوری به لحاظ فعالیت‌های قرآنی تأمین زیرساخت‌های لازم جهت رشد، اتحاد و هم‌افزایی دستگاه‌ها در نقاط مشترک و مشارکت عمومی آنها است.
مهدي احمدي، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، مهدی احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در نشست خبری صبح امروز که به مناسبت برگزاری چهاردهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در سالن جلسات اداره کل ارشاد قزوین برگزار شد، گفت: حضور هر یک از شما در این جلسه مبین این است که به دغدغه‌های مذهبی، فرهنگی و قرآنی توجه ویژه‌ای دارید.

 

وی افزود: لازمه دستیابی به پیشرفت و موفقیت در عرصه قرآن و کسب رتبه برتر کشوری به لحاظ فعالیت‌های قرآنی تأمین زیرساخت‌های لازم جهت رشد، اتحاد و هم‌افزایی دستگاه‌ها در نقاط مشترک و مشارکت عمومی آنها است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به لزوم تجمیع، انسجام بخشی و هم‌افزایی همه فعالان عرصه قرآنی در نقاط مشترک بیان کرد: در صورتی‌که ادارات آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، حوزه علمیه، اداره فرهنگ ارشاد اسلامی و موسسه‌های قرآنی در زیر چتری واحد قرار گیرند، عرصه قرآنی ما پررنگ‌تر از این خواهد شد.

 

این مقام مسؤول عنوان کرد: باید دستگاه‌ها برون داد و نتایج خروجی خود را در عملیات قرآنی، به صورت کتاب زندگی آحاد مردم در شورای فرهنگ عمومی تنظیم کنند.

 

وی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی به دستورالعمل قرآنی نیاز دارد نه دستورالعملی که برپایه زاده علم بشر باشد، ادامه داد: علم هرگز نمی‌تواند پاسخگوی نیاز بشر باشد.

 

احمدی با اشاره به اهمیت مباحث قرآنی عنوان کرد: آنچه به طور کامل به نیازهای انسان پاسخ می‌دهد مباحث قرآنی است اما متاسفانه با وجود فعالیت‌های انجام شده، دستورالعمل قرآنی به عنوان فرهنگ عمومی به جامعه عرضه نشده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: امروز فریاد مسؤولان از آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق، اعتیاد، سرقت، نزاع و درگیری و خشونت بلند است از این رو پیشنهاد می‌کنم همه دستگاه‌ها و موسسه‌های قرآنی دستور العمل‌ قرآنی برای نهاد عمومی جامعه تنظیم کنند.

احمدی با بیان اینکه سرتاسر قرآن دستور زندگی است، بیان کرد: از انجا که انسان در معرض نسیان، انحراف و خطا قرار دارد دستورالعمل‌های قرآنی در زندگی امروز، بسیار راهگشا است.

 

وی اشاره به تشکیل کارگروهی جهت آسیب شناسی آزمون‌های برگزار شده در سال‌های گذشته عنوان کرد: تشکیل کارگروهی جهت شناسایی آسیب‌ها و نقاط ضعف امری ضروری است زیرا موجب ارایه راهکارهای موثر در راستای رشد و پیشرفت فعالیت قرآنی می‌شود.

 

این مسؤول فلسفه برگزاری آزمون‌های قرآن را رصد استمرارگونه رشد و پیشرفت افراد برشمرد و افزود: نباید به مباحث قرآنی همچون سایر کتاب‌های درسی نگاه کرد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در پایان با اشاره به نکاتی در خصوص برگزاری چهاردهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت گفت: رعایت نظم و وقت شناسی در برگزاری آزمون، شروع آزمون با تلاوت قرآن کریم، رفتار مناسب مراقبین با آزمون دهندهها و لزوم رعایت حجاب و پوشش اسلامی مراقبین از نکات مهم برگزاری آزمون است./955/202/ب2

ارسال نظرات