۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۳۰۲۳۶۲
رییس تبلیغات اسلامی شهرستان دلفان:

ماه صفر فرصتی مناسب در جهت الگوبرداری تربیتی است

خبرگزاری رسا ـ رییس تبلیغات اسلامی شهرستان دلفان ماه صفر را فرصتی مناسب در جهت الگوبرداری تربیتی در جامعه بیان کرد و گفت: در این ایام باید با استفاده از فرصت تبلیغی در جهت تبیین معارف اسلامی تلاش کرد.
رئيس تبليغات دلفان لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام سید نصرت الله موسوی، رییس تبلیغات اسلامی شهرستان دلفان، ظهر امروز در هشتمین گردهمایی روحانیان مستقر شهرستان دلفان که در اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد، گفت: ماه صفر از فرصت های مناسب در جهت شناخت سیره نبوی است.


وی با تشکر از فعالیت تبلیغی مبلغان اعزامی افزود: باید هر روحانی مستقر زمینه حضور چند روحانی را در فصل تبلیغی فراهم کند.


حجت الاسلام موسوی با تأکید بر این که مبلغان اعزامی باید حضور مستمر، برنامه مدون، تأثیرگذار و ارتباط قوی با مردم داشته باشند، ادامه داد: در راستای امر تبلیغ مبلغان اعزامی باید به بیان مسائل مهم روز بپردازند.


وی با بیان این که به فرموده امام راحل(ره) محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، افزود: ماه محرم مکمل ماه محرم است.


حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که ماه صفر دومین ماه قمری و پس از محرم است، عنوان داشت: حوادث و رخدادهای تاریخی مهمی در ماه صفر روی داده است.


وی یادآور شد: آغاز جنگ صفین در سال 37 قمری، آوردن سر مبارک امام حسین(ع) به دمشق، اربعین امام حسین(ع)، ولادت امام محمدباقر(ع)، ولادت امام موسی کاظم(ع)، رحلت نبی مکرم اسلام(ص) در سال 11 قمری، شهادت امام حسن مجتبی(ع) در سال 50 قمری و شهادت امام رضا(ع) از حوادث تاریخی این ماه است که اهمیت خاصی به این ماه بخشیده است.


رییس تبلیغات اسلامی دلفان تصریح کرد: در این ماه با الگوگیری تربیتی و معنوی می توان توشه برداری معنوی داشت.


وی با تأکید بر این که در ماه صفر در راستای شناخت فرهنگ اهل البیت(ع) و الگوبرداری تربیتی در جامعه باید تلاش کرد، اظهار داشت: در این ماه مبلغان همچنان فعالیت تبلیغی خویش را ادامه می دهند.


قیام عاشورا مدرسه تربیت انسان ها است
حجت الاسلام موسوی صحنه عاشورا و حرکت امام حسین(ع) را مدرسه ای برای تربیت انسان دانست و افزود: درس آموزی مدرسه عاشورا هرگز پایان نمی یابد و مردم هر ساله با شور و اشتیاق بیشتری از مراسم عزاداری ماه محرم و صفر استقبال می کنند.


وی با بیان این که پایه مدرسه قیام عاشورا بر فطرت انسان استوار است، اظهار کرد: هر کس با اخلاص و نیت درست و با پیروی از اخلاق و منش امام حسین(ع) در دانشگاه امام حسین(ع) بیاید در دنیا و آخرت سعادتمند خواهد شد.


گفتنی است، این نشست به منظور بررسی فعالیت ها و برنامه های تبلیغی فرهنگی روحانیان مستقر شهرستان دلفان و با برنامه ریزی های به عمل آمده جلسه روحانیان مستقر شهرستان دلفان برگزار شد.


لازم به ذکر است، روحانیان مستقر در شهرستان دلفان، در پایان گزارشی از وضعیت تبلیغی محل استقرار خویش را بیان کردند و در رابطه با برنامه های اربعین حسینی و دهه آخر صفر به بحث و تبادل نظر پرداختند./9459/202/ب1

ارسال نظرات