۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۶
کد خبر: ۳۰۲۴۹۵

اجرای ۳۰ برنامه فرهنگی و هنری همزمان با هفته کتاب در جهرم

خبرگزاری رسا ـ همزمان با هفته تکریم مقام کتابدار و ترویج گفتمان کتابخوانی، ۳۰ برنامه فرهنگی و هنری در راستای تشویق و جذب اقشار جامعه به کتابخوانی در جهرم اجرا می‌شود.
کتاب فارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، مجتبی امیرزاده، رییس اداره کتابخانه‌های عمومی جهرم، 23 آبان در جمع خبرنگاران از اجرای 30 برنامه فرهنگی و هنری همزمان با هفته «تکریم مقام کتابدار و ترویج گفتمان کتابخوانی» در این شهرستان خبر داد و گفت: دیدار کتابدارارن و فعالان کتابخانه ای با امام جمعه، نواخته شدن زنگ کتاب در مدارس و آغاز به کار طرح ملی مدرسه اینترتی خواندن از برنامه‌های هفته کتاب در جهرم است.

 

وی با اشاره به برگزاری نخستین گردهمایی مشترک کتابداران شهرستان جهرم افزود: در این آئین کتابداران کتابخانه‌های عمومی، دانشگاهی، مساجد، خصوصی و غیره برگزار می‌شود.

 

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی جهرم به برگزاری مسابقه کتابخوانی در ایام هفته کتاب اشاره کرد و گفت: این مسابقه‌ها ویژه کارکنان ادارات و در سه سطح خردسال، کودک و نوجوان در بخش سیمکان انجام می‌شود.

 

امیرزاده به اجرای برنامه‌های هنری در راستای فرهنگ‌سازی و جذب اقشار جامعه به امر کتابخوانی، بیان کرد: به این منظور مسابقه نقاشی در کتابخانه‌های قطب آباد، خاوران، موسویه و طاحونه خفر، برپایی جلسات قصه‌گویی و شاهنامه‌خوانی در بخش کودک کتابخانه‌ها، مسابقه عکس «من و کتاب» و نمایش فیلم از برنامه‌های هفته کتاب است.

 

وی بازدید دانش‌آموزان و اعضای پایگاه‌های بسیج از کتابخانه عمومی، تقدیر از فعالان کتاب و کتابداران، نشست ترویج گفتمان کتابخوانی در روستای موسویه، دیدار با خانواده شهدا و گلباران قبور آنها، برگزاری نخستین نشست هیئت امنای انجمن خیرین کتابخانه‌ساز و برگزاری جلسه معرفی و نقد کتاب را از جمله برنامه‌هایی دانست که همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در شهرستان جهرم برگزار می‌شود.

 

یادآور می‌شود، در تقویم ملی کشورمان 23 تا 29 آبان هر سال به عنوان هفته «تکریم مقام کتابدار و ترویج گفتمان کتابخوانی» نامگذاری شده است./839/پ202/ق

ارسال نظرات