۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۳
کد خبر: ۳۰۲۴۹۶

شش کتابخانه در هفته گرامیداشت کتاب در فارس افتتاح می‌شود

خبرگزاری رسا ـ همزمان با هفته گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار شش کتابخانه در نقاط مختلف استان فارس افتتاح می‌شود.
کتابخانه فارس

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، همزمان با هفته گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار شش کتابخانه در نقاط مختلف استان فارس افتتاح می‌شود که در این میان پنج کتابخانه سهم روستاها است.

 

همچنین در آستانه بیست و چهار آبان روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار زنگ کتاب فارس در «کَتَک»، یکی از روستاهای شهرستان ارسنجان که انار ان زبانزد و کتابت خوشنویسانش ورد زبان هنرمندان است، امروز، بیست و سه نواخته شد.

 

روستای جمال‌آباد هم شاهد افتتاح کتابخانه پروین اعتصامی به‌مساحت سیصدمتر مربع و نزدیک به هزار و پانصد نسخه کتاب بود که ساختمان این دو کتابخانه در اقدامی فرهنگی توسط دهیاری و بخشداری مرکزی ارسنجان به کتابخانه‌ها واگذار شده است.

 

در خرامه هم کتابخانه شهید نصرالله ایزدی به مساحت سیصد و بیست مترمربع و با دو هزار عنوان کتاب به روی مردم باز می‌شود و ساختمان این کتابخانه را حجت‌الاسلام محمد صباحی امام جمعه خرامه به کتابخوان‌های شهرش هدیه کرده است.

 

کتابخانه دارالفنون در روستای اکبرآباد کوار به مساحت صد و نود متر مربع و هزار و هفتصد نسخه کتاب و کتابخانه روستای کمالی از توابع لامرد به مساحت دویست و بیست متر مربع و دو هزار عنوان کتاب هم در هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار افتتاح خواهد شد. ساختمان این دو کتابخانه هم توسط دهیاری این روستاها واگذار شده است.

 

در روستای سده خنج نیز کتابخانه عبدالکریم الزرعونی به مساحت چهارصد متر مربع و حدود هزار و سیصد نسخه کتاب گشایش می‌یابد که ساختمان آن را شیخ محمدبن عبدالکریم زرعونی اهدا کرده است.

 

در این هفته کتابخانه مشارکتی مکتب جعفری هم که با حمایت خیر نیک اندیش زنده یاد حاج حشمت‌الله زمردیان توسعه یافته است به روی مردم باز می‌شود.

 

یادآور می‌شود، برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی و کتابدار چهارشنبه بیست آبان ماه با تجدید میثاق کتابداران با حضرت شاه‌چراغ علیه السلام آغاز شد و با افتتاح کتابخانه‌های شهرستان ارسنجان و نواختن زنگ کتاب فارس در روستای «کَتَک» ادامه یافت ضمن اینکه بیش از چهارصد و هشتاد برنامه فرهنگی از جمله سی و پنج جلسه نقد، رونمایی از سی عنوان کتاب، برگزاری نمایشگاه کتاب و ... در این هفته در تمام نقاط توسط ادارات کتابخانه‌های عمومی استان برنامه‌ریزی‌شده است./839/ت302/ق

ارسال نظرات