۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۳۰۲۵۰۲
استاد علوم اقتصادی دانشگاه فردوسی مشهد مطرح کرد؛

ضرورت پویا سازی چرخه تولید کشور با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی

خبرگزاری رسا ـ استاد علوم اقتصادی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان این که برای به راه افتادن سریع و فوری چرخه تولید کشور اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی ضرورت دارد، گفت: اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب اسلامی، قطب نمایی استاندارد و مطمئن برای عبور از این مسیر سخت است.
اقتصاد مقاومتي

قدرت الله عظیم پور، استاد علوم اقتصادی دانشگاه فردوسی مشهد، در گفت و گو  با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با بیان این که برای به راه افتادن سریع و فوری چرخه تولید کشور اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی ضرورت دارد، اظهار کرد: امروز و در این برهه حساس تاریخ تمام دنیای غرب و جبهه استکبار دست در دست یکدیگر داده اند تا نظام اسلامی ایران را با جنگ اقتصادی به زانو در آورند.


وی ادامه داد: در حقیقت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب اسلامی، قطب نمایی استاندارد و مطمئن برای عبور از این مسیر سخت  است، همچنین تا زمانی که تنها به گفتمان سازی بسنده کنیم و به مرحله عمل نرسیم کاری از پیش نخواهد رفت.

 

استاد علوم اقتصادی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان این که محصولات تولیدی و بومی در شهر ها و شهرستانها فروش ندارند، تصریح کرد: تولید کنندگان در ابتدا با اجبار محصولات خود را به خارج از شهرستان‌ها و استانها صادر می کنند و گاهی نیز با عدم استقبال مصرف کنندگان بومی تعطیل و ورشکسته می‌شوند. 


عظیم پور با بیان این که بازسازی کارگاه های کوچک و زود بازده در شهرستان‌ها یکی از نمونه های بارز اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی به شمار می‌روند، خاطر نشان کرد:  با این فعالیت این امکان وجود دارد تا با ارائه تسهیلات و کمک های مردمی بخش خصوصی را احیا کنیم، در حقیقت این رویه اسیب پذیری بالایی را دارد و در حال حاضر تولید کنندگان زیادی گریبان گیر این مشکل هستند.


وی افزود:  امروزه بیکاری و تولید ثروت در برخی از مناطق به شدت کاهش یافته است زیرا که نگرانی های اقتصادی و اشتغال زایی در کشور ایجاد شده است، همچنین هرگز نباید همه گره های اقتصادی کشور را معطوف به دولت کرد زیرا که هر چند  دولت سهم بسزایی در شکوفایی اقتصادی کشور دارد، اما گسیل سرمایه گذاران بخش خصوصی در شهرستانها و مصرف تولیدات بومی به اقتصاد کشور کمک شایانی می کند./864/
303/ب2

ارسال نظرات