۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۳۰۲۵۵۹
حجت الاسلام والمسلمین بطحائی:

عده‌ای با مشاهده جنگ‌افروزی‌ها و فتنه‌ها باز سنگ آمریکا را به سینه می‌زنند

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج حوزه علمیه با اشاره به خطر نفوذ دشمن و تبعات آن برای جامعه اسلامی، طرفداری برخی افراد از آمریکا را حاکی از نفوذ دشمن در افکار آنان دانست و گفت: با اینکه تمام فتنه‌ها و جنگ افروزی‌ها زیر سر آمریکا است بازهم عده‌ای سنگ آن را به سینه می‌زنند.
حجت الاسلام والمسلمين بطحايي استاد حوزه و دانشگاه

حجت الاسلام والمسلمین سیدهاشم بطحائی استاد درس خارج حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در زمینه نفوذ فرهنگی بیان داشت: فرهنگ در جامعه ایران دارای دو معنا است یک معنای خاص که آموزش و پرورش است و دیگری عام، که به آداب و رسوم و رویه ای که جامعه باید در زمینه انسانی خود دارا باشد را می گویند.

 

وی با بیان این که هر ملتی یک فرهنگ مخصوص به خود را دارد، اظهار داشت: هر ملتی از حیث تربیتی، آموزشی و مسائل زندگی دارای آداب مخصوص خود است و جامعه ایرانی فرهنگ و آداب رسوم آن در همه زمینه ها برگرفته از راه و رسم پیامبر اکرم(ص) است.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه با اشاره به این که فرهنگ در زمان رژیم طاغوت برگرفته از غرب بوده است، بیان داشت: در آن دوران عده ای از مردم به ویژه درباریان حتی در اصلاح سر و صورت و لباس پوشیدن از غرب پیروی می کردند در حالی که فرهنگ جامعه اسلامی بود؛ انقلاب ایجاد شد تا اینکه فرهنگ حکومت نیز دینی شود.

 

وی ادامه داد: غر ب پس از آن که نتوانست حکومت وابسته به خود را در ایران حفظ کند وارد جنگ علیه ایران شد که در این زمینه نیز با شکست مواجه شد و بعد از این شکست وارد تحریم اقتصادی شد و اکنون نیز که تحریم اقتصادی شکست خورده از طریق تغییر اخلاق و راه و رسم زندگی مردم وارد شده است که خطر این روش به مراتب از روش های دیگر بیشتر است.

 

حجت الاسلام والمسلمین بطحائی با تأکید بر این که غرب با تغییر فرهنگ به جنگ ایران آمده است، خاطرنشان کرد: غرب پس از آنکه نتوانست از طریق جنگ و تحریم به اهداف خود دست پیدا کند راهی را انتخاب کرده است که در صورت موفقیت، انقلاب و ایران را از درون می پوساند؛ زمانی که مردم مقید به حجاب و عفت نباشند و روابط اجتماعی آسیب پذیر است همه این موارد به معنای تغییر فرهنگ دینی است.

 

وی با بیان این که غرب از تغییر فرهنگ بیشترین سود را می برد و مردم بیشترین ضرر را، اظهارداشت: تغییر فرهنگ به گونه مستقیم به مردم ضرر و غیر مستقیم به غرب سود می رساند، هنگامی که جامعه پایبند به دین نباشد در زمان حمله دشمن مرد با غیرتی یافت نخواهد شد تا با آن مقابله کند چنانچه اکنون با این که تمام فتنه ها و جنگ افروزی ها زیر سر آمریکا است بازهم عده ای سنگ آن را به سینه می زنند.

 

این استاد درس خارج حوزه علمیه خاطرنشان ساخت: تمام رسانه ها اعم از صدا و سیما و روزنامه ها باید در مقابل فرهنگ غرب ایستادگی کنند و به تبلیغ فرهنگ غرب در ایران نپردازند متأسفانه در تلویزیون و سینماها فیلم هایی اکران می شوند که زمینه را برای نفوذ فرهنگی غرب فراهم می کنند.

 

وی با اشاره به مسؤولیت حوزه علمیه در زمینه مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن تصریح کرد: بیشترین مسؤولیت در مقابله با نفوذ فرهنگی بر عهده حوزه علمیه است به دلیل این که رهبری فرهنگ اسلامی بر عهده حوزه علمیه است و به عنوان خط مقدم عمل می کند و اگر خط مقدم به خواب برود و بی تفاوت باشد پشت خط صدمات فراوانی خواهد دید که متأسفانه حوزه علمیه در این زمینه خوب کار نکرده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین بطحائی ادامه داد: وظیفه مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن در مرتبه بعدی برعهده دولت است بلکه دولت از نظر اجرایی و عملیاتی و حوزه علمیه نیز از نظر علمی و تئوری مسؤول هستند؛ در زمان رژیم طاغوت بین حکومت و حوزه علمیه فاصله وجود داشت اما اکنون دولت و حوزه علمیه با یکدیگر رابطه دارند./1324/ت302/ف

ارسال نظرات