۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۳۰۲۹۶۵
در ادامه برنامه های هفته کتاب؛

جشن کتاب نونهالان در شیراز برگزار شد

خبرگزاری رسا - ۲۰۰ نونهال دبستان بعثت شیراز جشن بزرگداشت کتاب برگزار کردند.
کتاب فارس

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، در ادامه برنامه های گرامیداشت هفته کتاب، کتابدار و کتابخانه امروز در دبستان بعثت ناحیه یک شیراز با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و کتابخانه های عمومی استان فارس جشن کتاب در میان نونهالان برگزار شد.

 

در این آیین مدیرکل آموزش و پرورش فارس راه سعادت جامعه را درون مدارس عنوان کرد و گفت: یادگیری کارهای روزانه برای حفظ جسم و جان باید همراه با درون و روان ما انسانها همراه شود.

 

دانش آموزان در سیراب کردن روان کوشا باشند

 

آذری با تاکید بر اینکه دانش آموزان افزون بر حفظ جسم و جان باید در سیراب کردن روح و روان نیز کوشا باشند، ادامه داد: پایداری جسم و جام انسان در درس خواندن است و کتاب یکی از راه های این پایداری است.

 

وی خوستار قرار گرفتن کتابخوانی در میان دانش آموزان شد و افزود: اگر کتاب خواندن در فرهنگ و جریان زندگی قرار گیرد این فرهنگ در ادامه نهادینه خواهد شد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با ابراز امیدواری به برپایی چنین جشن هایی به صورت سالانه در مدارس فارس، عنوان کرد: باید کتابخانه های مدارس نیز در این راستا تقویت و پربنیه شوند.

 

در ادامه این آیین که با حضور 200 دانش آموز دختر دبستان بعثت شیراز با اجرای سرود و دکلمه همراه شد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز، گفت: انسانها همواره شنیده اند و شاید کمتر دیده باشند و اگر بناست که ببینیم باید کتاب را هم دید.

 

بهزاد مریدی با تاکید بر اینکه کتاب باید همه جای شهر دیده شود، خواستار باز شدن در کتابخانه ها به روی مردم شد و افزود: کتاب همواره در گذشته در خانه ها روی طاقچه و جای داشت و دیده می شد، اما امروزه این کالای فرهنگی جزء اشیا تزئینی شده و به مرور جای کتاب در اتاق ها کوچکتر شد و زیرزمین و انبار خانه ها منزلگاه کتاب شد.

 

مریدی نبود تندیس، مجسمه و نماد کتاب در گوشه و کنار شهر را مورد اشاره قرار داد و گفت: شهرداری ها می توانند در نمایش کتاب یاری رسان نهادهای فرهنگی باشند.

 

مدیرکل ارشاد فارس با دعوت از مردم استان فارس به چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان، ادامه داد: با همکاری ارشاد استان فارس تور ویژه نمایشگاه کتاب و بن خرید کتاب به صورت ویژه در اختیار دانش آموزان دبستان بعثت شیراز قرار گیرد.

 

در ادامه این جشن نیز از سوی ناحیه یک آموزش و پرورش شیراز مجموعه کتابهای فرهنگ معین به این دبستان اختصاص یافت./839/پ202/ق

ارسال نظرات