۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۳۰۳۰۳۵

تشریح برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در هفته کتاب و کتابخوانی

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در هفته کتاب و کتابخوانی را تشریح کرد.
هفته کتاب

علیرضا درویش‌نژاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به اینکه ایران از عهد باستان مرکز نشر و نمو علم و دانش بوده است گفت: اکثر شهرهای بزرگ ایران دارای کتابخانه های بزرگ و مجهز بوده که به تولید علم و دانش می پرداختند.

 

وی در ادامه هفته کتاب و کتابخوانی را یادآور اهمیت ایرانیان به مطالعه دانست و افزود: تمدن ایران اسلامی مملو از نویسندگان، ادیبان، شاعران، کتابخوانان، دانشمندان برجسته و مهمی است که دارای آثار مکتوب متعدد و گرانسنگی هستند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با اشاره به توانمندی علمی ایرانیان در طول تاریخ تصریح کرد: توانایی و دارایی علمی ایرانیان همیشه مورد توجه سایر کشورها بوده و هر زمان مجالی می یافتند مبادرت به غارت کتابخانه ها و به اسارت بردن اندیشمندان و دانشمندان ایرانی می‌کردند.

 

درویش نژاد خاطرنشان کرد: ایران اسلامی نقش بسزایی در تبلور علم و دانش در سطح جهان داشته و دارد و تثبیت و استمرار این جایگاه از اهداف بزرگ و بلند مدت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می باشد که می باید بر اساس چشم انداز 1404 به لحاظ صدور علم و دانش در منطقه به رتبه اول دست یابیم.

 

وی با اشاره به برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی هرمزگان، برگزاری کارگاه داستان نویسی با حضور ابوتراب خسروی از نویسندگان و رمان‌نویسان مطرح کشور، نمایشگاه کاریکاتور کتاب، دیدار با نویسندگان و مؤلفان استان و تقدیر و تجلیل از آن‌ها، بازگشایی مرکز مطالعاتی هرمزگان شناسی در شهرستان میناب و پارسیان، نواختن زنگ کتاب و کتابخوانی به صورت نمادین در مدارس هرمزگان، جلسه نقد و بررسی آثار مؤلفان استان، رونمایی از جدیدترین آثار نویسندگان هرمزگان، تقدیر و تجلیل از فعالان حوزه کتاب و مطالعه در شهرستان های میناب و بندرلنگه از جمله این برنامه ها برشمرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در ادامه افتتاح ده ها ایستگاه مطالعه در نقاط مختلف بندرعباس و همچنین شهرستان ها، برگزاری مسابقه کتاب و کتابخوانی در مرکز استان و شهرستان ها، برگزاری نمایشگاه های کتاب در اکثر شهرستان ها، اهدای کتاب به کتابخانه های روستایی ، مدارس ، مراکز علمی ،فرهنگی را از دیگر برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در هرمزگان عنوان کرد./851/303/ب2

ارسال نظرات