۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۳۰۳۱۰۶
جامعه اسلامی اسپانیا:

با آموزش می‎توان مانع پیوستن مردم به گروه‎های تروریستی شد

خبرگزاری رسا ـ رییس اتحادیه جوامع اسلامی اسپانیا گفت: تنها راه برای جلوگیری از پیوستن مردم به گروه‎های تروریستی، آگاهی دادن و آموزش آنان است.
رياي تاتاري، رييس اتحاديه جوامع اسلامي اسپانيا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ریای تاتاری، رییس اتحادیه جوامع اسلامی اسپانیا، امروز در مصاحبه با شبکه تلویزیون ملی اسپانیا گفت: تنها راه برای جلوگیری از پیوستن مردم به گروههای تروریستی، آگاهی دادن و آموزش آنان است.

 

وی افزود: وظیفه جوامع اسلامی، محکوم کردن حملات پاریس است اما باید یک پیام به ویژه به رسانه ها ابلاغ کرد تا تغییر گفتمان دهند و مسلمانان را در این اعمال جنایتکارانه و بی رحمانه، وارد نکنند.


تاتاری تاکید کرد مسلمانانی که در اسپانیا زندگی می کنند، بخشی از جامعه اسپانیایی را تشکیل می دهند همانطوری که بخشی از جوامع اروپایی و جهان هستند.


وی با اشاره به دیگر انواع تروریسم نظیر سازمان تروریستی جدایی طلبان باسک اسپانیا (اتا) درخواست کرد همانطور که مسلمانان، تروریسم اتا را در کنار دیگر شهروندان اسپانیایی محکوم کردند، اکنون نیز بتوانند در کنار دیگر شهروندان، اقدامات تروریستی بنیادگرایان افراطی را محکوم کنند.


تاتاری گفت: ملت اسپانیا در این زمینه 'بسیار عاقلانه' رفتار کرده است و به همین دلیل واکنش آنها نسبت به مسلمانان، همانند واکنش های دیگر خواهد بود.


در حمله های تروریستی جمعه شب در پاریس، شش تیراندازی و دو انفجار انتحاری در هفت نقطه پاریس روی داد. این برای نخستین بار در تاریخ فرانسه بود که یک عملیات انتحاری در خاک این کشور صورت گرفت. در جریان حمله های یادشده، تاکنون 129 تن کشته و بیش از 350 تن زخمی شده اند که حال بیش از 90 تن از آنها وخیم اعلام شده است.


گروه تروریستی 'داعش' مسؤولیت این حمله ها را به طور رسمی بر عهده گرفته است./994/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات