۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۳۰۳۱۷۲
امام جمعه موقت بندرعباس:

کتاب و کتابخوانی نباید در جامعه غریب واقع شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت بندرعباس به پایین بودن نرخ سرانه مطالعه در کشور اشاره کرد و گفت: کتاب و کتابخوانی در جامعه امروز غریب واقع شده است.
کتاب

 

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام محمدحسن فروزان نژاد امام جمعه موقت بندرعباس عصر امروز در همایش تجلیل از کتابداران و فعالان عرصه کتاب در بندرعباس گفت: متاسفانه در جامعه آنقدر که به برنامه 90 بها داده می شود به مطالعه اهمیت داده نمی شود.

 

وی با اشاره به اینکه مطالعه و کتابخوانی از موضوعات مهمی است که در دین مبین اسلام نسبت به آن تاکید فراوانی شده است، افزود: در اولین آیات قرآن که بر پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) نازل شد، خداوند به قلم و هرآنچه که از آن ترواش می کند قسم یاد کرده است؛ این آیه بیانگر آن است که اگر امت اسلامی بخواهد قدرتمند شود باید مجهز به سلاح قلم و علم و دانش باشد.
 
 
حجت الاسلام و المسلمین فروزان نژاد بر بررسی عدم توجه مردم به مطالعه و کتابخوانی، تاکید کرد: باید به گونه ای چاره اندیشی شود که کتاب در سبد زندگی فردی و اجتماعی قرار گیرد.
 
 
وی از کتاب به عنوان بهترین رفیق تنهایی نام برد و با اشاره به گرایش عموم مردم به فضای مجازی، گفت: هیچ چیزی نمی تواند جایگزین مطالعه کتاب باشد.
 
 
مشاور استاندار هرمزگان در امور اقامه نماز در ادامه با بیان اینکه قرآن، کتاب راهنمایی بشریت بسوی سعادت و رستگاری است، افزود: قرآن، کتاب آسمانی نجات بخش است و بر انس گرفتن با آن تاکید فراوان شده است.
 
 
فروزان نژاد بر تلاش همگان برای رفع مهجوریت از قرآن تاکید کرد و گفت: در طول سال های اخیر قاریانی از کشورهای مختلف برای شرکت در محافل قرآنی دعوت می شود ولی متاسفانه در این زمینه از دعوت از مفسرین بین المللی غفلت شده است.
 
 
رییس ستاد اقامه نماز هرمزگان در خاتمه با تاکید بر برنامه ریزی جهت گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه، بیان کرد: برای تحقق این مهم باید در همه اماکن عمومی نظیر ایستگاه های قطار، ترمینال ها، فرودگاه ها، آرایشگاه ها، ادارات، آزمایشگاه ها، مطب پزشکان و ... کتابخانه ایجاد شود و برای ثانیه ثانیه زندگی افراد خوراک فکری و فرهنگی تدارک دیده شود.851/د102/ق
ارسال نظرات