۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۳۰۳۳۵۸
مدیرکل اوقاف و امر خیریه استان قزوین خبر داد؛

آغاز بزرگ‌ترین رویداد قرآنی در قزوین

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امر خیریه استان قزوین گفت: مرحله استانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم با حضور بیش از ۲۵۰ نفر شرکت کننده در قزوین آغاز شد.
مسابقات قراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین قزوین، مرحله استانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم در استان قزوین از صبح امروز چهارشنبه در آستان مبارک امامزاده حسین(ع) و همچنین امامزاده اسماعیل(ع) آغاز شد.

 

حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی مدیرکل اوقاف و امر خیریه استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین گفت: پس از برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم، امروز مرحله استانی سی و هشتمین دور مسابقات قرآن کریم با حضور بیش از 250 نفر شرکت کننده در 2 بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود.

 

وی عنوان کرد: شرکت‌کنندگان در این مسابقات در رشته‌های حفظ 5 جز، 10 جز، 20 جز و حفظ کل، قرائت، ترتیل، اذان برای آقایان و دعا به رقابت خواهند پرداخت.

 

مدیرکل اوقاف و امر خیریه استان قزوین خاطرنشان کرد: مرحله شهرستانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم در مهر ماه سال جاری برگزار شد که نفرات اول تا سوم هر رشته به مرحله استانی این مسابقات راه یافتند که  در رشته حفظ کل  و 20 جز آقایان و خانم‌ها 2 نفر، در رشته حفظ 10 جز آقایان و خانم‌ها یک نفر و در رشته قرائت یک نفر و در رشته ترتیل نیز یک نفر به مسابقات کشوری راه پیدا خواهند کرد و مرحله کشوری این دوره از مسابقات قرآن کریم نیز آذر ماه در کرمانشاه برگزار می‌شود.

 

این مسؤول با اشاره به اهداف برگزاری مسابقات قرآن کریم اعلام کرد: جمع شدن چهره‌های قرآنی در اینگونه برنامه‌ها یکی از اثرات برگزاری این مسابقات است البته ما نمی‌خواهیم نام اینگونه برنامه‌ها را مسابقه گذاریم چراکه همین که افراد در کنار هم قرآن تلاوت کرده و صوت قرآن در سطح استان طنین‌انداز می‌شود برکات بسیاری دارد.

 

حجت‌الاسلام نوروزی در پایان گفت: سی و هشتمین دوره مسابقات قران کریم امروز و فردا (27 و 28 آبان) با حضور شرکت‌کنندگان در رشته های مختلف در 2 محل برگزار می شود که برادران در آستان مقدس امامزاده حسین (ع) و خواهران در آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) به رقابت خواهند پرداخت./955/302/ب3

ارسال نظرات