۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۳۰۳۳۸۲
امام جمعه عجب شیر:

کتاب و علم وسیله سلطه و اقتدار است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام شربیانی با تأکید بر کتابخوانی و ترویج کتاب، گفت: کتاب ابزار سلطه و قدرت است، پیشرفت علمی و فرهنگ سازی در سایه کتاب است.
حجت الاسلام محمود شربياني، امام جمعه عجب‌شير

حجت الاسلام محمود شربیانی امام جمعه عجب شیر، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به هفته کتاب و کتاب خوانی، اظهار داشت: کتاب یک ابزار ارزشمند فرهنگی و ترویج فرهنگ اجتماعی و اسلامی است.


وی با تأکید بر جدی گرفتن فرهنگ کتابخوانی و ترویج آن، تصریح کرد: مهم ترین ابزار فرهنگ سازی و اشاعه فرهنگ اسلامی و دینی را می توان کتاب دانست، کتاب می تواند با ارائه محتوای ارزشمند و دینی به فرهنگ سازی کمک کند.


امام جمعه عجب شیر با اشاره به طرح تمدن نوین اسلامی، خاطرنشان کرد: تولید کتاب سودمند و ارزشمند در حوزه اسلام و علوم دینی و بیان سبک زندگی اسلامی می تواند بسیار مؤثر باشد، در ساخت تمدن نوین اسلامی مهمترین ابزار کتاب می باشد.


وی با بیان این‌که فرهنگ مطالعه و افزایش سرانه مطالعه کشوری در میان مردم باید جدی گرفته شود، تأکید کرد: در کشور های مترقی کتاب ابزار فرهنگ سازی می باشد، فرهنگ کتابخوانی در این کشور ها جا افتاده است، در کشور ما نیز باید این فرهنگ ترویج پیدا کند.


حجت الاسلام شربیانی با اشاره به روایت العلم و سطلان، تصریح کرد: بر اساس ایم روایت علم ابزار برتری و سلطه است، علم ابزار سروری، اقتدار و قدرت است، اگر امروز کشور های غربی و استکباری بر دیگر ممالک سلطه پیدا کرده اند به کمک ابزار علم بوده است.


وی پیشرفت را در سایه علم و کتاب دانست و ابراز داشت: به برکت خواندن و نوشتن است که می توان دین خدا را از خطر تحریف در امان نگه داشت و در اهمیت دانش و دانشجویی همین بس که پیامبر (ص) در طی حدیثی آن را واجب دانسته اند.


امام جمعه عجب شیر ادامه داد: علی رغم تأکیدات قرآن و روایات جهت خواندن و نوشتن، متأسفانه در جامعه امروزی به غذای جسم بیش از غذای روح توجه می شود، افزود: درحالی که خداوند در قرآن به انسان می فرماید که به غذای روح خود توجه کنید.


وی با اشاره به این که غذای روح انسان کتاب است و با کتاب انسان رشد پیدا می کند، افزود: در کنار غذای جسمی باید غذای روحی را نیز مورد توجه قرار دادو با کتاب های ارزشمند و دارای محتوای مناسب انس داشت./854/302/ب3

ارسال نظرات