۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۳۰۳۴۳۶

انتقاد بشار اسد از عملکرد فرانسه در حمایت از قطر و عربستان

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور سوریه بر بی فایده بودن نبرد با تروریسم در پرتو حمایت فرانسه از قطر و عربستان تأکید کرد.
بشار اسد

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بشار اسد، رییس جمهور سوریه می‌گوید تا زمانی که فرانسه از قطر و عربستان حمایت می‌کند، نمی‎تواند با تروریسم مبارزه کند.

 

سایت رسمی روزنامۀ فرانسوی ولور اکتوئل مصاحبه‌ای منتشر کرده است که ابو دو کر درِل، مدیر تحریریه‌اش در سفر اخیر خود به سوریه با اسد گرفته است.

 

 رییس جمهور سوریه در این مصاحبه در پاسخ به این‌ سوال که واکنش شما به حملات تروریستی فرانسه چیست؟ گفت: «آنچه رخ داد، وحشتناک است. مادامی که فرانسه متحد قطر و یا عربستان سعودی است نمی‌تواند با تروریسم مبارزه کند.»

 

اسد همچنین در پاسخ به سوالی دربارۀ احتمال کناره‌گیری‌اش از قدرت، گفت: «مسالۀ کناره‌گیری من در کنفرانس بین‌المللی (وین) مطرح نشد. این مساله صرفا به تصمیم ملت و پارلمان سوریه ربط دارد.»

 

رییس جمهور سوریه در بخش دیگری از این مصاحبه با انتقاد از عملکرد دولت ترکیه، حمایت این کشور از گروه‌های تروریستی النصره و داعش را عامل عزیمت پناهجویان به اروپا دانست.

 

در همین حال خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در گزارشی اعلام کرد یک سناتور امریکایی نامه‌ای برای بشار اسد فرستاده است.

 

ریچارد دیک بلک، سناتور جمهوری خواه ایالت ویرجینیای امریکا در این نامه تأکید کرد دلیل اصلی جنگ کنونی در سوریه نه اختلافات داخلی، بلکه تلاش برخی کشورها برای ساختن نظامی مزدور در این کشور است./982/ب101/د

ارسال نظرات