۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۳۰۳۴۴۸
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:

کتاب و کتابخوانی موجب تعالی جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به اهمیت مطالعه و کتابخوانی، گفت: کتاب و کتابخوانی موجب تعالی جامعه اسلامی است.
حجت الاسلام عباس دانشي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عباس دانشی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، در مراسم افتتاحیه دومین دوره نمایشگاه‌های تخصصی کتاب‌ حوزه‌های علمیه خواهران که در ساختمان این مرکز برگزار شد، افزود: کتاب به عنوان میراث ماندگار و نسخه شفابخش موجبات تعالی جامعه اسلامی را فراهم کرده است.

 

وی اظهار کرد: کتاب انسان را به فرهنگ حضرات معصومین علیهم‌السلام، بزرگان و علمای دین پیوند می زند و انسان را برخوردار از سرمایه‌های عظیم و کهن می‌سازد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان این‌که جا دارد در جمهوری اسلامی ایران توجه ویژه‌ای به عرصه کتاب و کتابخوانی صورت بگیرد، ادامه داد: ترویج این عرصه بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گذاشته شده است.

 

حجت‌الاسلام دانشی با اشاره به این مطلب که در سال گذشته 72 هزار عنوان کتاب منتشر شده است که بیش از نیمی از ان چاپ نخست بوده است، بیان داشت: حدود 11 درصد از انتشار کل کتاب در کشور به قم اختصاص دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 9 هزار کتاب مجور چاپ گرفت که بیش از نیمی از این کتاب ها دینی است و استان قم مقام اول چاپ کتاب‌های دینی را دارا است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان این که سهم سرانه کتاب در کشور سهم آبرومندانه‌ای نیست و بسیار ناچیز است، افزود: این در حالی است که رشد نشر کتاب در جامعه، موجب رشد معنوی و علمی جامعه خواهد شد و نیاز است توجه ویژه‌ای به عرصه کتاب و کتابخوانی صورت بگیرد.

 

وی گفت: حوزه‌های علمیه خواهران می‌توانند نقش ویژه‌ای را در عرصه تعالی فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه داشته باشند./998/د102/ق 

منبع: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران 

ارسال نظرات