۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۳۰۳۵۰۶
استاد حوزه و دانشگاه:

ولایت‌مداری رمز پیشرفت انسان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام قلندری با تأکید بر اهمیت پیروی از ولایت، گفت: ولایت‌مدار کسی است که نفس خود را کنار بگذارد و ببیند که خدا از او چه می‌خواهد امام صادق(ع) فرمودند بهترین مرد کسی است که که هوای نفس خود را مطیع خدا کرده باشد.
حجت الاسلام محسن قلندري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام محسن قلندری، امشب در مراسم عزاداری دهه اول ماه صفر که در مدرسه عالی شهید مطهری زاهدان برگزار شد، گفت: ولایت‌مداری رمز پیشرفت انسان در تمام امور زندگی است.

 

استاد حوزه و دانشگاه افزود: باید برای زندگی، یک مسیر را انتخاب کرد یا مسیر سیر و سلوک و یا راهی غیر از آن؛ نمی‌توان هر دو را در کنار هم داشت اما هرکس بخواهد در سلوک گام بردارد رمز پیشرفت او غلام حلقه به گوش بودن ولی است.

 

وی عنوان کرد: یک پله از ولایت، مجتهد جامع الشرایط و ولی فقیه است برخلاف شایعات فراوان، همه مراجع بلااستثنا ولایت فقیه را قبول دارند.

 

حجت الاسلام قلندری با تأکید بر اهمیت روضه‌خوانی اظهار داشت: یکی از مواردی که رهبر معظم انقلاب همواره مورد تأکید قرار می‌دهند حفظ وحدت است عده‌ای با وجود این همه تأکید باز هم در مجالس، بزرگان اهل سنت را مورد لعن قرار می‌دهند این چگونه ولایت مداری است؟! ما اگر در مجالس اهل بیت حضور پیدا می‌کنیم، به خاطر برکت روضه است؛ زیرا روضه است که بصیرت می‌آورد وگرنه هیج روایتی مبنی بر سینه زدن وجود ندارد.

 

وی بیان کرد: سخنرانی مقدمه روضه است و زمینه را برای بهره‌بردن از آن فراهم می‌کند این روضه حق فراوانی بر گردن ما دارد زیرا ما را از خودمحوری به خدامحوری می‌کشاند امام راحل نیز بر این اساس، فرمودند که محرم و صفر اسلام را زنده نگه‌داشته است.

 

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: منیت‌ها و خودرأیی‌های ما در زندگی برای ما مشکل‌زا خواهد بود و آنقدر ما را به حقارت می‌کشاند که حتی شیطان نیز از ما متنفر می‌شود لذا برای نجات باید پیرو ولایت بود.

 

وی با اشاره به روایاتی در خصوص کنترل نفس ابراز داشت: ولایت‌مدار کسی است که نفس خود را کنار بگذارد و ببیند که خدا از او چه می‌خواهد امام صادق(ع) فرمودند بهترین مرد کسی است که که هوای نفس خود را مطیع خدا کرده باشد.

 

حجت الاسلام قلندری تصریح کرد: ولایت‌مداری مقدماتی دارد و پله اول آن حب به ولی است اگر بتوانیم محبت خود را نسبت به امام بروز دهیم محب خوب، عاشق امام زمان است و کسی که عاشق باشد، همواره پشت سر معشوق حرکت می‌کند./831/202/ب3

ارسال نظرات