۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۳۰۳۶۱۱

ماهنامه ماهک به شماره شصت و ششم رسید

خبرگزاری رسا ـ شماره 66 ماهنامه آموزشی فرهنگی خردسالان ایران با عنوان ماهک از سوی مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) منتشر شد.
ماهک

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شصت و ششمین شماره ماهنامه آموزشی فرهنگی خردسالان ایران با عنوان ماهک ویژه آبان‌ماه 1394 به سردبیری سید مسعود پورسیدآقایی از سوی مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) منتشر شد.

 

«اول سلام»، «شعر/ شستن دنیا»، «یاد خدا در همه حال»، «بهشت خانوادگی»، «داستان/ کار بزرگ فیش فیش»، «بگرد و پیدا کن!»، «من یک رود بزرگ هستم» و «بیا به شهر ما/ اصفهان» برخی از موضوعات مطرح‌شده در این ماهنامه است.

 

در بخش اول سلام این ماهنامه آمده است: بابابزرگ لیوان آب را برداشت و کمی آب خورد. بعد چشم‌هایش را بست و آرام گفت: سلام بر حسین! با تعجب نگاهش کردم. گفت: خوب است وقتی آب می‌خوری، این جمله را بگویی. لیوان آب را برداشتم و آب خوردم. بعد گفتم: سلام بر حسین! بابابزرگ خندید و گفت: آفرین دختر گلم!

 

از دیگر موضوعات مطرح شده در این ماهنامه می‌توان به عناوینی همچون «یه تکه از زمین/ کربلا»، «سرباز کوچک/ حسین فهمیده»، «داستان/ فرشته‌ها زیر باران»، «مهدی‌یار ایثارگر»، «گفت‌وگو با بزرگ‌ترها»، «داستان‌های شما» و «نقاشی‌های شما» اشاره کرد.

 

در بخشی دیگری از این ماهنامه با عنوان یه تکه از زمین؛ کربلا آمده است:«نامم کربلا است؛ شهری در کشور عراق. کربلا یعنی سرزمینی که سنگ و گیاهان هرز ندارد. گیاهان هرز باعث می‌شوند بقیه درخت‌ها خوب رشد نکنند. وقتی به معنی اسمم فکر می‌کنم، خوشحال می‌شوم. شب عاشورا خوب یادم هست. امام حسین علیه‌السلام در تاریکی شب به یارانش فرمود: این دشمنان فقط با من می‌جنگند. شما می‌توانید بروید. همه رفتند. فقط 72 نفر که واقعا امام را دوست داشتند نرفتند.

 

رودخانه علقمه نزدیک آنها بود؛ امام دشمنان اجازه ندادند امام و دوستانش آب بخورند! در روز عاشورا، همه آنها با سربازان یزید جنگیدند و شهید شدند. حالا حرم آن‌ها در دل خاک‌های من قرار دارد. هر روز مسافران زیادی از سرزمین‌های مختلف به زیارت حرم می‌آیند. شاید تو هم مرا دیده باشی! مسافران من در عاشورا و اربعین، از همه بیشتر می‌شود.

 

آیا می‌دانستی که قبل از این‌که امام حسین علیه‌السلام شهید شود، پیامبران خدا به زیارت حرمش آمده بودند؟ خدا به حضرت آدم، حضرت نوح، حضرت ابراهیم، حضرت اسماعیل، حضرت سلیمان و حضرت عیسی علیهم‌السلام جای حرم امام حسین علیه‌السلام را نشان داد. امام صادق علیه‌السلام فرموده است: همه پیامبران دوست دارند خدا به آنها اجازه بدهد تا به زیارت حرم امام حسین علیه‌السلام بیایند».

 

شصت و ششمین شماره ماهنامه آموزشی فرهنگی خردسالان ایران با عنوان ماهک ویژه آبان‌ماه 1394 به مدیرمسؤولی سید مسعود پورسیدآقایی از سوی مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) منتشر شده است./907/پ202/ق

ارسال نظرات