۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۳۰۳۹۷۳

انتشار سیصد و هشتمین شماره ماهنامه سلام بچه‌ها

خبرگزاری رسا ـ شماره 308 ماهنامه فرهنگی نوجوانان ایران با عنوان سلام بچه‌ها از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شد.
سلام بچه‌ها

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیصد و هشتمین شماره ماهنامه فرهنگی نوجوانان ایران با عنوان سلام بچه‌ها ویژه آبان‌ماه 1394 به مدیر مسؤولی محمد حسنی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم چاپ و روانه بازار شد.

 

در این شماره می‌خوانیم: «صفحه خدا»، «سرمقاله/ منهای تکنولوژی»،‌ «شعر/ مفهوم آب»، «سکه‌های راهب»، «داستان»، «رازهای نهج‌البلاغه»، «شعر»، «با گذشتگان قدمی بزنیم»، «علمی»، «کاردستی»، «قصه‌های قرآن» و «گفت‌وگو».

 

در ذیل موضوعی با عنوان رازهای نهج‌البلاغه مطلبی از جهانگرد فرانسوی درباره حضرت علی علیه‌السلام آمده که به این شرح است: «مادام دیالافوا جهانگرد فرانسوی می‌گوید: احترام علی علیه‌السلام نزد شیعه بسیار است و باید هم این‌طور باشد؛ زیرا این مرد بزرگ علاوه بر جنگ‌ها و فداکاری‌هایی که برای پیشرفت اسلام کرد، در دانش، عدالت و صفت‌های نیک نیز بی‌نظیر بود و نسلی پاک و مقدس هم از خود باقی گذاشت. فرزندانش نیز از او پیروی کردند و برای پیشرفت اسلام، مظلومانه تن به شهادت دادند؛ پس ای چشمان من! گریه کنید و اشک‌های خود را با آه و ناله من مخلوط کنید و برای اولاد پیامبر صلی‌الله علیه و آله  که مظلومانه شهید شدند. عزاداری کنید».

 

«آگهی»، «یک روز، یک شغل»، «نثر ادبی»، «در کوچه پس‌کوچه‌های نوجوانی»، «به فکر حیات وحش باشیم»،‌ «حکایت»، «نوبت دکتر»، «خیال‌های کال» و «درخت پیاده‌رو، برگ‌هایش را گریسته است» از دیگر موضوعات مطرح‌شده در این ماهنامه است.

 

در بخشی از این ماهنامه نیز موضوعاتی همچون «این یک نفر»، «لمس یک رؤیای وحشی»، «یادداشت آزاد»، «من و این واژه‌ها»، «کادو»، «روزی که زمین کج شد»، «نقد و معرفی کتاب»، «نیما؛ پدری تنها»، «آزادی‌خواهان»، «شیرینی‌های بدون فر» و «مردی برای همیشه» به چشم می‌خورد.

 

در ذیل موضوع دیگری از این ماهنامه با عنوان مردی برای همیشه آمده است: «وقتی پیامبر به مدینه هجرت کردند، به خانه ابوایوب رفتند، وقتی وارد خانه شدند، مادر پیر ابوایوب که نابینا بود، با شوق گفت: خوش آمدی ای فرزند عبدالله! ای کاش چشم‌هایم سو داشتند، تا جمال زیبایت را می‌دیدم!

 

پیامبر دست مبارکش را به چشم‌های مادر ابوایوب کشید. بینایی مادر ابوایوب دوباره به چشم‌های او برگشت و این اولین معجزه پیامبر اسلام بود که مردم مدینه به چشم خود دیدند».

 

در بخش پایانی ماهنامه سلام بچه‌ها نیز موضوعاتی همچون «کلیدهای زندگی من»، «روزهای جهانی»، «دعا کن که بفهمم»، «جاده بهشت» و «گزارش و جدول» مورد بررسی قرار گرفته است.

 

شماره 308 ماهنامه فرهنگی نوجوانان ایران با عنوان سلام بچه‌ها ویژه آبان‌‌ماه 1394 به مدیر مسؤولی محمد حسنی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در 76 صفحه به قیمت 3500 تومان چاپ و روانه بازار نشر شد./907/پ202/ق

ارسال نظرات