۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۳۰۴۰۱۵

مشارکت وزارت کشور در برگزاری جشنواره‌های «انتخاب پایتخت کتاب ایران» و «روستاها و عشایر دوستدار کتاب»

خبرگزاری رسا ـ وزارت کشور در برگزاری دومین دوره جشنواره ‌های «روستاهای دوستدار کتاب» و «انتخاب پایتخت کتاب ایران» مشارکت می‌کند.
جشنواره کتاب

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الله غلامعلی، معاون اجتماعی و فرهنگی مرکز مطالعات برنامه‌ریزی شهری و روستایی وزارت کشور گفت: جشنواره‌های «روستاها و عشایر دوستدار کتاب» و «انتخاب پایتخت کتاب ایران» از رویدادهای مؤثر و رونق‌بخش در ترویج فرهنگ کتابخوانی است. وزارت کشور نیز برای تسهیل و تسریع در اطلاع‌رسانی این جشنواره‌ها در شهرها و روستاهای کشور ابلاغیه دستورالعمل اجرایی این جشنواره و نحوه همکاری و مشارکت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را به استانداری‌ها ارسال کرده است.

 

عضو شورای سیاستگذاری جشنواه‌های «روستاها و عشایر دوستدار کتاب» و «انتخاب پایتخت کتاب ایران» افزود: طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی ترویج کتابخوانی باید به تأیید و امضای شهردار و دهیار برسد و هر طرح و برنامه مستلزم ارائه‌ ضمانت‌نامه اجرایی است. ما براساس ضوابط و شرایط جشنواره‌ ابلاغیه‌ و دستور‌العمل اجرای آن را به استانداری‌ها و شهرداری‌ها ارسال کردیم و انتظار داریم با هماهنگی‌های انجام شده این دوره از جشنواره‌ها با استقبال شایسته‌تری مواجه شود.

 

 معاون اجتماعی و فرهنگی مرکز مطالعات برنامه‌ریزی شهری و روستایی وزارت کشور بیان کرد: تأکید بر هماهنگی میان مدیران استانی و شهری در اجرای بهتر این برنامه‌ها از دیگر فعالیت‌هایی است که ما دنبال کردیم. ما همچنین گزارش تفصیلی فعالیت‌ شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در جشنواره سال قبل را دریافت٬ جمع‌بندی و تحلیل کرده‌ایم و شهر‌ها و روستا‌هایی را که در نخستین دوره این جشنواره‌ها حضور داشتند، رصد می‌کنیم. بررسی و آسیب‌شناسی فعالیت‌های اجرایی جشنواره در سال گذشته نیز از دیگر اقدام‌هایی است که در کیمته‌ برنامه‌ریزی جشنواره‌ها انجام شده است.

 

 غلامعلی بر اهمیت و ضرورت وجود چنین جشنواره‌های گسترده‌ای در ترویج کتاب و کتابخوانی تأکید کرد و گفت: افزایش آگاهی‌های عمومی نقش مهمی در توسعه‌ پایدار دارد و ما باید از امکان‌های متعددی که داریم در ترویج‌ و گسترش کتابخوانی بهره بگیریم. شهرداری‌ها و دهیاری‌ها می‌توانند در این عرصه فعالیت‌های مؤثر و خوبی داشته باشند و باید از این ظرفیت‌ها به شکل خوبی بهره گرفت./998/د102/ق 

منبع: ستاد اطلاع رسانی رویداد‌های ترویج کتابخوانی

ارسال نظرات