۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۳۰۴۱۰۶

طرح جدید امنیتی لبنان برای تامین امنیت مساجد و کلیساها

خبرگزاری رسا ـ نهادهای امنیتی لبنان یک طرح امنیتی را به منظور تامین امنیت مساجد و کلیساها در روزهای جمعه و یک‌شنبه‌ها آغاز کردند.
نيروي پليس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دستگاه‌های امنیتی لبنان در پی وقوع انفجارهای انتحاری «برج البراجنه» و احتمال تکرار عملیات امنیتی علیه اماکن مذهبی، طرح امنیتی تامین امنیت مساجد و کلیساها را آغاز کردند.

 

به گزارش روزنامه "النهار" بر اساس این طرح، نیروهای امنیتی روند رصد و نظارت بر مساجد، کلیساها و اماکن مذهبی دیگر در روزهای جمعه و یک‌شنبه را افزایش می‌دهند.این طرح امنیتی بعد از درخواست واتیکان از برخی کشورهای منطقه مبنی بر لزوم اتخاذ تدابیر لازم قبل از اعیاد سال نو میلادی در کلیساها و اماکن مذهبی دیگر، اجرا شد.

 

از طرفی دیگر سرلشکر «عباس ابراهیم» رئیس دستگاه امنیت عمومی لبنان در دیدار با جمعی از افسران و نیروهای امنیتی به مناسبت سالروز استقلال، با اشاره به تهدیدات امنیتی در کشورش، رژیم صهیونیستی را دشمن نخست لبنان خواند و افزود: دشمن دوم ما تکفیری‌ها بوده که خود نیز ثمره دشمن اسرائیلی هستند و گذر زمان این موضوع را روشن خواهد کرد.

 

وی با تاکید بر لزوم رویارویی با دشمنان صهیونیستی و تکفیری، گفت: عوامل انتحاری از برادران و فرزندان ما هستند ولی از سوی سرویس‌های اطلاعاتی، عناصر و مزدوران صهیونیست‌ها فریب خورده‌اند.

 

سرلشکر عباس ابراهیم با اشاره به دستگیری شماری از تروریست‌ها و تفکیک هسته‌های تروریستی توسط نیروهای امنیتی تاکید کرد:‌موفقیت‌های اخیر نیروهای امنیتی، پرده از طرح‌ها و گروهک‌هایی برداشت که قصد نابودی کشورمان را داشتند.

 

لبنان امروز در حالی هفتاد و دومین سالروز عید استقلال را پشت سر می‌گذراند که به علت خلأ سیاسی و عدم انتخاب رئیس جمهور، خبری از جشن‌های باشکوه ملی نیست./1321/د102/ک

 

ارسال نظرات