۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۳۰۴۱۸۸
اداره کل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اعلام کرد؛

ارسال نخستین بسته کتاب‌های بریل به 51 کتابخانه‌

خبرگزاری رسا ـ اداره کل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از ارسال نخستین بسته کتاب‌های بریل به 51 کتابخانه دارای بخش نابینایان کشور خبر داد.
نهاد کتابخانه هاي عمومي کشور

 

به گزارش خبرگزاری رسا، علی اکبر شیروانی، رییس اداره حمایت از تولید محتوای اداره کل منابع با اشاره به ارسال اولین بسته کتاب‌های بریل به کتابخانه‌های گروه خاص نهاد، اعلام کرد: این بسته شامل 17 عنوان کتاب است که در روز چهارشنبه (20 آبان ماه 1394) به 51 کتابخانه دارای بخش نابینایان ارسال شد، نسخه بریل «زیارت عاشورا» یکی از عناوین ارسالی از این مجموعه است.

 

رییس اداره تولید محتوای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ادامه داد: مطابق وعده داده شده در اولین نشست تخصصی با کتابداران کتابخانه‌های گروه‌های خاص در تهران، اولین بسته کتاب‌های بریل که در کتابخانه‌ عمومی آیت‌الله خامنه‌ای قم تولید شدند، به این کتابخانه‌ها ارسال شد.

 

وی در ادامه با اشاره به سیاست‌های حمایتی جدید نهاد در خصوص تولید و ارسال منابع برای این کتابخانه‌ها افزود: با توجه به موافقت دبیرکل محترم نهاد در خصوص تولید کتاب بریل در مجموعه نهاد، اولین مجموعه از این کتب در این مرحله آماده و ارسال شد و امیدواریم این فرآیند به طور منظم ادامه یابد تا با ارسال مستمر منابع بریل برای کتابخانه‌های گروه‌های خاص، شاهد غنای بیشتر منابع این کتابخانه‌ها در کشور باشیم.

 

شیروانی در پایان اضافه کرد: تولیدات منابع بریل سایر مراکز موجود در کشور نیز شناسایی و تهیه شده‌اند که بصورت همزمان با تولید کتاب در نهاد پیگیری می‌شوند. در همین راستا فهرست تولیدات بریل مؤسسه توانبخشی رودکی و انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جهت خرید، در حال بررسی و اولویت‌بندی است.

 

عناوین موجود در اولین بسته ارسالی به 51 کتابخانه‌ گروه‌های خاص، با نظر کتابداران این کتابخانه‌ها انتخاب شده‌ و موضوعات متنوعی برای رده‌های سنی کودک و بزرگسال را شامل می‌شوند./998/د102/ق

منبع: منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور  

ارسال نظرات