۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۱
کد خبر: ۳۰۴۲۴۳
از ابتدای تاسیس تا کنون صورت گرفته است؛

چاپ 30 جلد کتاب نفیس در موسسه چاپ و انتشارات آستان‌قدس رضوی

خبرگزاری رسا ـ موسسه چاپ و انتشارات آستان‌ قدس رضوی از ابتدای تاسیس تاکنون توفیق یافته ۳۰ جلد کتاب نفیس را به چاپ برساند.
کتاب

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، مدیر عامل موسسه چاپ و انتشارات آستان‌ قدس رضوی از چاپ 30 جلد کتاب نفیس در موسسه چاپ و انتشارات آستان‌قدس رضوی خبر  داد و اظهار کرد: 30 عنوان کتاب نفیس پس از افتتاح مرکز بین‌المللی چاپ و نشر قرآن کریم تولید شده که در ابتدا در گنجینه‌های آستان قدس رضوی به گونه‌ای نگهداری می‌شده که امکان دسترسی مردم به آن وجود نداشته است.

مسعود فرزانه خاطرنشان کرد: پس از آغاز به کار مرکز بین‌المللی چاپ و نشر قرآن کریم، نیم میلیون قرآن با کاغذهای ویژه وارد عرصه چاپ و فروش شده و علاوه بر این حدود 33 نوع قرآن با بهره‌گیری از خطوط خاص، ترجمه، کاغذ، نوع جلد، صحافی و تذهیب در اندازه‌های کوچک‌ و بزرگ‌ تولید شده و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته‌ است.

فرزانه با اشاره به اینکه آستان قدس رضوی در راستای شناسایی رموز و ایجاد فرصت احیای خطوط ماندگار استادان برجسته ادوار گوناگون تاریخ، همواره ایفای نقش داشته است، اضافه کرد: قرآن نفیس به خط بایسنقر میرزا؛ شاهزاده تیموری بزرگترین قرآن نفیس موجود در جهان است که بیش از 140 صفحه آن در گنجینه آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود که  از نسخه باز تولید شده این قرآن نفیس پس از طی مراحل چاپ، جلدسازی و صحافی، در آیینی رونمایی شد.

وی تصریح کرد: در موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی علاوه بر ترجمه قرآن کریم به دو زبان انگلیسی و اردو در سطح بین‌المللی، 6 نفر از اساتید برجسته ترجمه قرآن کریم از جمله مرحوم الهی قمشه‌ای، آیت‌الله مکارم شیرازی، آیت‌الله مشکینی، آیت‌الله رسولی محلاتی، غلامعلی حداد عادل و علی برائی (ترجمه انگلیسی) قرآن کریم را ترجمه کردند.

مدیر عامل موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی، با بیان اینکه رویکرد کیفی گرایی در نوع فرایندها، تجهیزات و دستگاه های این موسسه همواره حکم فرما بوده است، افزود: یکی از محورهای فعالیت موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی، توجه به بسترها و زیر ساخت‌های لازم برای منابع انسانی، به منظور افزایش کارآیی است.

فرزانه با اشاره به تمایزات این موسسه در مقایسه با سایر موسسات افزود: امکان چاپ سفارشات کلان  در شمارگان میلیونی با توجه به خطوط  تولیدی موجود از امتیازات این موسسه است./1310/101/ب3

منبع: پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی

ارسال نظرات