۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۳۰۴۴۰۹
معاون فرهنگی اوقاف لرستان خبر داد؛

تشکیل کمیته وقف و رسانه در لرستان/ همایش وقف و رسانه برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اوقاف لرستان گفت: به منظور ترویج فرهنگ وقف و استفاده از ظرفیت رسانه ها کمیته وقف و رسانه تشکیل خواهد شد.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمدجوادعباس زاده، معاون فرهنگی اوقاف لرستان، عصر امروز، در نشست خبری با عنوان انجمن یاوران وقف در جمع خبرنگاران، گفت: رسانه ها و مطبوعات در عرصه های گوناگون همواره بازوان توانمند دستگاه های اجرایی هستند.


وی با بیان این که ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف از سوی رسانه ها بسیار اثرگذار است، افزود: در این راستا کمیته وقف و رسانه در لرستان تشکیل می شود.


حجت الاسلام عباس زاده از وقف به عنوان صدقه جاریه یاد کرد و عنوان داشت: اگر مردم از آثار و برکات وقف در جامعه مطلع باشند، وقف های بیشتری در جامعه صورت می گیرد که ضروری است در این زمینه اطلاع رسانی شود.


وی با اشاره به این که بیش از 800 نیت وقف در لرستان وجود دارد، ادامه داد: بیشر این نیات مربوط به مراسم عزاداری محرم و صفر است.


معاون فرهنگی اوقاف لرستان اظهار امیدواری کرد که با همکاری بیشتر اصحاب رسانه و تشکیل کمیته وقف و رسانه، وقف های مورد نیاز جامعه اطلاع رسانی شود و شاهد گسترش این وقف ها باشیم.


وی در ادامه با اشاره به این که کمیته بازاریان، مداحان و ائمه جماعات از دیگر کمیته های انجمن وقف هستند، تصریح کرد: در این کمیته وقف و رسانه معرفی موقوفات، امام زاده ها و مساجد صورت می گیرد.


حجت الاسلام عباس زاده با اشاره به پیش رو بودن هفته وقف، افزود: در این ایام که دهه آخر ماه صفر است، همایش وقف و رسانه برگزار می شود.


وی برگزاری همایش عالم واقف را از دیگر برنامه های هفته وقف بیان کرد و گفت: آیت الله بروجردی به عنوان بزرگ ترین واقف در استان و خارج از استان است./9451/203/ب1

ارسال نظرات