در سوگ آيت الله بني فضل
حامد عبدالهي

شنيدهام سخنِي خوش كه پير كنعان گفت
فراق يار نه آن مي کند كه بتوان گفت
نشان يار سفر كرده از كه پرسم باز
نشان يار سفر كرده از كه پرسم باز
كه هر چه گفت بريد صبا پريشان گفت
روزهاي اشك آلود و حسرت بار مدام كه فرصت تسلا نميدهد ، به جانكاهي ميافزايد و اميد را ميفرسايد.
بار ديگر كاروان رحلت به آخرت، جرس الرحيل به بانگ درآورد و عزيزي ديگر در پي سفركردگان آسماني پيش، بار بست و رفت.
باز حوزه علميه استادي از تبار هدايت گران آگاه و سربازان هميشه در صحنه خود را از دست داد و شاگردان و ارادتمندان را به سوگ نشاند.
آيتالله شيخ مرتضي بنيفضل انسان ساده زيست استاد اخلاق و روحاني مردم داري بود كه سالها براي اسلام و مردم گام برداشت و در هر دوره به متقضاي زمان به حد تاب و توان خويش به تكليف عمل كرد.
آذربايجانيان غيور زحمات بسيار او را در سالهاي پرتنش انقلاب اسلامي به ياد دارند ومردم قم به ويژه منطقه وسيع نيروگاه، حضور گرم و بيپيرايه او را در بين خود از ياد نميبرند.
مسجد طفلان مسلم قم كه يكي از پايگاههاي انقلابي و مركز فعاليتهاي جوانان حزباللهي است با محوريت مرحوم آيتالله بني فضل سالها پرجوش و خروش به تربيت نسل انقلابي پرداخت و سنگري شد براي دفاع از ولايت و نظام مقدس جمهوري اسلامي.
بچههاي بسيج خاطرات خوش با روحاني ناظر حوزه مقاومت 14 شهيد محمد منتظري دارند. جلساتي كه هرگاه از اهل بيت ياد ميشد اشك چشمان مرحوم آيتالله بني فضل را پرميكرد.
شخصيتي كه با وجود سابقه طولاني مبارزه و جايگاه علمي و سياسي و حوزوي، خود نيز عضو پايگاه بسيج بود و بچههاي پايگاه به حضور يك مجتهد در جمعشان افتخار مي كردند.
شايد بتوان يكي از مهمترين نقشهاي آيتالله بني فضل پس از انقلاب را شب بياد ماندني دانست كه خيل كثيري از مؤمنان پس از رحلت مرحوم آيتالله العظمي اراكي در مسجد طفلان مسلم گرد آمده بودند تا از زبان امين خود درباره مرجعيت آينده شيعيان بشنوند.
روزهاي اشك آلود و حسرت بار مدام كه فرصت تسلا نميدهد ، به جانكاهي ميافزايد و اميد را ميفرسايد.
بار ديگر كاروان رحلت به آخرت، جرس الرحيل به بانگ درآورد و عزيزي ديگر در پي سفركردگان آسماني پيش، بار بست و رفت.
باز حوزه علميه استادي از تبار هدايت گران آگاه و سربازان هميشه در صحنه خود را از دست داد و شاگردان و ارادتمندان را به سوگ نشاند.
آيتالله شيخ مرتضي بنيفضل انسان ساده زيست استاد اخلاق و روحاني مردم داري بود كه سالها براي اسلام و مردم گام برداشت و در هر دوره به متقضاي زمان به حد تاب و توان خويش به تكليف عمل كرد.
آذربايجانيان غيور زحمات بسيار او را در سالهاي پرتنش انقلاب اسلامي به ياد دارند ومردم قم به ويژه منطقه وسيع نيروگاه، حضور گرم و بيپيرايه او را در بين خود از ياد نميبرند.
مسجد طفلان مسلم قم كه يكي از پايگاههاي انقلابي و مركز فعاليتهاي جوانان حزباللهي است با محوريت مرحوم آيتالله بني فضل سالها پرجوش و خروش به تربيت نسل انقلابي پرداخت و سنگري شد براي دفاع از ولايت و نظام مقدس جمهوري اسلامي.
بچههاي بسيج خاطرات خوش با روحاني ناظر حوزه مقاومت 14 شهيد محمد منتظري دارند. جلساتي كه هرگاه از اهل بيت ياد ميشد اشك چشمان مرحوم آيتالله بني فضل را پرميكرد.
شخصيتي كه با وجود سابقه طولاني مبارزه و جايگاه علمي و سياسي و حوزوي، خود نيز عضو پايگاه بسيج بود و بچههاي پايگاه به حضور يك مجتهد در جمعشان افتخار مي كردند.
شايد بتوان يكي از مهمترين نقشهاي آيتالله بني فضل پس از انقلاب را شب بياد ماندني دانست كه خيل كثيري از مؤمنان پس از رحلت مرحوم آيتالله العظمي اراكي در مسجد طفلان مسلم گرد آمده بودند تا از زبان امين خود درباره مرجعيت آينده شيعيان بشنوند.
سخنراني با سكوت جمعيت آغاز شد و جملهها به آن جمله حساس رسيد و نام حضرت آيتالله خامنهاي به عنوان مجتهد آگاه و عالم به زمان براي مرجعيت، تكبير بلند مسجد و جمعيت اطراف را برآورد و آيتالله بني فضل باز هم مانند سالهاي دور مبارزه كه به همراه عدهاي از اساتيد حوزه مرجعيت حضرت امام (ره) را طي نامهاي به مردم اعلام كرده بودند، تكليف آگاهانه خود را ادا كرد.
مرحوم حاج شيخ مرتضي بني فضل يكي ديگر از شاگردان حلقه درس امام و مراجع بزرگ شيعه پس از يك عمر تلاش علمي و سياسي و حضور همزمان و بي ريا بين مردم، سرانجام به ديار حق شتافت و پيكر مطهرش بر دوش مردم تبريز و قم تشييع و در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاك سپرده شد.
اين مصيبت را خدمت مقام معظم رهبري علما و طلاب حوزه هاي علميه تسليت ميگوييم.
مرحوم حاج شيخ مرتضي بني فضل يكي ديگر از شاگردان حلقه درس امام و مراجع بزرگ شيعه پس از يك عمر تلاش علمي و سياسي و حضور همزمان و بي ريا بين مردم، سرانجام به ديار حق شتافت و پيكر مطهرش بر دوش مردم تبريز و قم تشييع و در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاك سپرده شد.
اين مصيبت را خدمت مقام معظم رهبري علما و طلاب حوزه هاي علميه تسليت ميگوييم.
ارسال نظرات