۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۳۰۴۶۶۹

وجود 68 هزار نسخه کتاب در کتابخانه مرتضوی رفسنجان

خبرگزاری رسا ـ سرپرست سازمان موقوفات آستان قدس رضوی در یزد و کرمان از وجود 68 هزار نسخه کتاب در کتابخانه مرتضوی رفسنجان خبرداد.
کتاب

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، رضا رضوی، سرپرست سازمان موقوفات آستان قدس رضوی، از وجود 68 هزار نسخه کتاب در کتابخانه مرتضوی رفسنجان خبرداد و گفت: این کتابخانه با در اختیار داشتن منابع غنی چاپی و نسخ خطی یکی از فعال ترین کتابخانه های آستان قدس رضوی به شمار می رود.

وی عنوان کرد: در حال حاضر بیش از 68 هزار  399 نسخه کتاب چاپی، 3 نسخه خطی و 12 عنوان نشریه در کتابخانه مرتضوی رفسنجان وجود دارد.
سرپرست سازمان موقوفات آستان قدس رضوی در یزد و کرمان عنوان کرد: تعداد اعضای این کتابخانه بیش از 23 هزار و 571 نفر است که از ابتدای سال جاری بیش از 420 نفر در این کتابخانه عضو شده اند.

رضوی تصریح کرد: در 6 ماهه نخست سال جاری بیش از 245 هزار و 291 نفر به این کتابخانه مراجعه کرده اند که بیش از 135 هزار نسخه کتاب در این کتابخانه مطالعه و  91 هزار کتاب به امانت داده شده است.

سرپرست سازمان موقوفات آستان قدس رضوی در یزد و کرمان با بیان اینکه کتابخانه مرتضوی موقوفه امام رضا علیه السلام است، افزود: این کتابخانه توسط  واقف خیراندیش مرحوم حاج سید یحیی مرتضوی در زمینی به مساحت 400  متر مربع وقف بر آستان قدس رضوی شده است.

وی تصریح کرد:‌ این کتابخانه در سال 65 و همزمان با سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در ساختمانی مجلل و مجهز در سه طبقه به مساحت 1200 مترمربع افتتاح شده است.

رضوی وجود تالار برادران، تالار خواهران، تالار محققین، مخزن و واحد امانت را از جمله بخش های این کتابخانه برشمرد و افزود: در این کتابخانه برای مراجعه کنندگان برنامه های جانبی از جمله کلاس های خطاطی، نقاشی، رایانه و... برگزار می شود./1310/102/ق

منبع: پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی

ارسال نظرات