۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۳۰۵۳۳۲

کتاب «بلوغ پشت خاکریز» راهی بازار نشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب «بلوغ پشت خاکریز» خاطرات کفایی‌‌مهر که در چهارده سالگی راهی جبهه می‌شود، از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شد.
کتاب «بلوغ پشت خاکريز»

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب «بلوغ پشت خاکریز» نوشته حسن و حسین شیردل، خاطرات ایمان کفایی مهر که در چهارده سالگی راهی جبهه می‌شود، از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شد.

 

حسن شیردل درباره کتاب «بلوغ پشت خاک‌ریز» گفت: این کتاب درباره خاطرات ایمان کفایی مهر است که در سن 14 سالی به جبهه می‌رود.

  

وی افزود: قصه این کتاب از یک فضای خانوادگی خاص شروع می‌شود و همین فضای خاص باعث می‌شود ایمان کفایی مهر وارد جبهه شود.

 

 شیردل ادامه داد: ورود کفایی مهر به جبهه قصه‌های زیبا و جذابی دارد و این قصه‌ها تا اواخر جنگ و بازگشتش از جبهه ادامه دارد.

  

این نویسنده گفت: خاطرات دکتر کفایی مهر خاطره‌ای است که جنس رفتاری خیلی خاصی دارد به‌طوری‌که وقتی از او سؤال کردم یادت می‌آید کجا بالغ شده‌ای؟ گفت پشت خاک‌ریز... یعنی بلوغی فکری ما، دریافت‌های ما، فهمیدن زندگی و تمام این مسائل از پشت خاک‌ریز متولدشده است و تا امروز با آن درگیر هستم.

  

وی ادامه داد: وقتی از کفایی مهر خواستم خاطراتش را بیان کند با اینکه مشغله زیادی داشت، باکمال میل پذیرفت و ما به مدت یک هفته به‌صورت شبانه‌روزی کنار هم بودیم تا خاطرات این کتاب به ثبت رسید.

  

شیردل گفت: جذاب‌ترین بخش خاطرات کفایی مهر زمانی است که او به همراه یک گروه جهادی برای کمک به آسیب دیدگان فاجعه شیمیایی حلبچه اعزام می‌شود. وقتی از شدت تشنگی از یکی رزمندگان آنجا تقاضای آب می‌کند او قمقمه خود را به او می‌دهد و می‌گوید ما 6 ساعت دیگر شهید می‌شویم چراکه آن‌ها همگی شیمیایی شده بودند./998/د102/ق 

منبع: انتشارات سوره مهر 

ارسال نظرات