۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۳۰۵۴۷۴

اخبار ضد و نقیض درباره سکته قلبی قدیمی‌ترین نخست وزیر جهان

خبرگزاری رسا ـ برخی منابع خبری بحرین در حالی از سکته قلبی نخست وزیر این کشور خبر دادند که رسانه‌های دولتی تنها به بیان اینکه «وضعیت سلامتی آل خلیفه مساعد است» بسنده کردند.
نخست وزير بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در پی انتقال «خلیفه سلمان آل خلیفه» نخست وزیر بحرین به بیمارستان، برخی از منابع آگاه از عارضه سکته قلبی وی خبر دادند.

 

 در حالی خبرگزاری رسمی بحرین  از انتقال نخست وزیر به بیمارستان در ساعات پایانی شب گذشته خبر داد که برخی منابع آگاه اعلام کردند که آل خلیفه دچار عارضه قلبی شده است.

 

خبرگزاری رسمی بحرین شب گذشته اعلام کرد که نخست وزیر برای آزمایشان دوره‌ای به بیمارستان انتقال یافت.

 

خلیفه سلمان آل خلیفه که چندی پیش هشتادمین سالروز تولدش را جشن گرفته بود، به عنوان قدیمی‌ترین نخست وزیر جهان به شمار می‌رود که ریاست شورای وزیران از این کشور از بدو تشکیل این کشور تا کنون را بر عهده داشته است.

 

 اگر بخواهیم از قدیمی‌ترین نخست‌ وزیر جهان سخن بگوییم یا او را معرفی کنیم، باید به بحرین رفته و سراغ نخست وزیر این کشور را بگیریم که بیش از چهار دهه است، این سمت را در اختیار دارد.

 

نخست‌ وزیر بحرین را آنگونه که در قانون اساسی این کشور آمده است، باید رییس حکومت این کشور برشمرد و باز بر اساس قانون اساسی این کشور انتخاب وی مستقیما توسط پادشاه بحرین صورت می‌گیرد و پارلمان اجازه دخالت در انتخاب یا عزل و برکناری وی را ندارد. از زمان استقلال کشور بحرین در سال 1971 تاکنون این کشور تنها روی یک نخست‌ وزیر را به خود دیده است.

 

خلیفة بن سلمان بن حمد آل خلیفة، نخست وزیر بحرین است که از 15 آگوست 1971 به سمت نخست وزیری بحرین انتخاب شد.

 

وی متولد 24 نوامبر 1935 است و در حال حاضر 80 سال دارد و 44 سال است که پست نخست وزیری بحرین را در اختیار دارد و از این حیث باید وی را قدیمی‌ترین نخست وزیر جهان برشمرد که در منطقه «المحرق» در بحرین به دنیا آمد.

 

خلیفة بن سلمان بن حمد آل خلیفة دو سال و نیم کوچکتر از برادرش  عیسى بن سلمان آل خلیفة، پادشاه سابق بحرین و پدر پادشاه کنونی این کشور است. وی پس از تحصیل نزد شیوخ وقت بحرین و پایان تحصیلات اولیه در سال 1957 راهی انگلیس شد.

 

از جمله اقدامات نخست وزیر آل خلیفه در سال‌های اخیر تاکید وی بر محاکمه و بازداشت معارضان بحرینی و بیش از نیمی از مردم این کشور است که تنها جرم آنها درخواست آزادی و دموکراسی و انتقال مسالمت‌آمیز قدرت و برکناری وی از قدرتی است که بیش از چهار دهه آن را در اختیار دارد./981/ب102/ک

ارسال نظرات