۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۳۰۵۶۰۵

همایش حقوقدانان بسیجی آذربایجان شرقی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش سالانه سازمان بسیج حقوقدانان آذربایجان شرقی و تجلیل از خانواده مهاجر الی الله محمدرضا جلالی در تبریز برگزار شد.
حجت الاسلام مظفري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی مظفری، رییس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی عصر امروز در همایش بسیج حقوقدانان آذربایجان شرقی در تبریز اظهار داشت: برای حل معضلات اجتماعی نیاز به مطالبه عمومی است تا بتوان بسیاری از قوانین را حتی به شکل تحکم اجرا کرد و جامعه بسیج حقوقدانان می تواند این بستر را برای ایجاد این مطالبه عمومی ایجاد کند.

 


وی با بیان این‌که تفکر حسینی باید در جای جای مسایل زندگی ما حکم‌فرما شود، گفت: یکی از منویات امام حسین(ع) توجه به حقوق شهروندی است، آن حضرت بدون تعارف یکی از اهداف قیامش را اصلاح امت خواند و در این راه شهید شد، پس بی شک این فرهنگ چاره‌ساز زندگی اجتماعی خواهد بود.

 


حجت الاسلام مظفری در بخش دیگری از سخنان خود با ارایه گزارشی از وضعیت پرونده های حقوقی و کیفری در دادگستری استان خاطرنشان کرد: نزدیک به 250 هزار فقره پرونده در سیستم فضایی استان ثبت شده که این به معنی درگیری 500 هزار نفر هم استانی است؛ این برای استان آذربایجان شرقی وضعیت مناسبی نیست.

 


وی ادامه داد: از یک منظر اینکه مردم ما مشکلات خود را برای حل و رفع به سیستم فضایی می آورند نشان از اعتماد ایشان است؛ حساسیت کار ما در این شرایط ویژه می شود، 80 درصد  از تعداد پرونده های حقوقی مربوط به زندگی اجتماعی روزمره می باشد که متاسفانه از فضای بی اعتمادی شهروندان به یگدیگر، تقلب و کلاهبرداری و جعل منشا می‌گیرد.

 


رییس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که 20 درصد پرونده های حقوقی به مسایل خانوادگی مربوط می شود، گفت: عدم تقید به تعهدهای خانوادگی و وظایف فی‌مابین زناشویی، مشکلات حقوقی ایجاد می‌کند، این در حالی است که در قرآن کریم به موضوع عهد و پیمان و لزوم تقید مسلمین به این امر تاکید ویژه‌ای شده است.

 


همچنین صمد عزیزی، مسؤول سازمان بسیج حقوقدانان آذربایجان شرقی در این همایش اظهار داشت: بسیج حقوقدانان به دنبال توسعه گفتمان انقلاب و فرهنگ بسیجی در محیط های حقوقی هست؛ با بسترسازی برای توسعه عدالت به دنبال صیانت از اندیشه های ناب انقلاب اسلامی و جلوگیری از اندیشه های انحرافی است.

 


وی با بیان این‌که دهه چهارم انقلاب دهه پیشرفت و عدالت است و باید با تفکر بسیجی به توسعه این گفتمان کمک بکنیم، ازود: هدف سازمان  بهره‌گیری از دانش بسیجیان حقوقدان در جهت کاهش آسیب‌ها و فعالیت در عرصه‌ نظام سازی است، چراکه اگر ما امروز در موارد قانونی از جمله حقوق عمومی، انتخابات و حقوق خانواده مشکل داریم به دلیل عدم نظام سازی صحیح در کشور است.

 


بنابر این گزارش، در پایان این همایش از خانواده مهاجر الی الله محمدرضا جلالی که در حادثه منا به خیل همرزمان شهیدش پیوست، تجلیل و قدردانی بعمل آمد./935/202/ب1

ارسال نظرات